Avatar billede predator-experten Nybegynder
29. juli 2003 - 20:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle PCTV Pro

Jeg har købt et Pinnacle systems PCTV Pro for godt et halvt år siden.
Nu er det jo sådan at jeg aldrig har fået taget mig sammen til at få fikset et prob der er med det.
Jeg kan ikke få lyd på :(
Tror det har noget at gøre med at jeg ikke kun har et par stereo højtalere, og et stereo lyd kort.
Jeg har et surround sound kort fra aldi, og har også tilsluttet et sidewinder game voice til kortet, så alle stik er optaget :(

Jeg ville være MEGET glad hvis nogen kunne hjælpe :)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
29. juli 2003 - 20:16 #1
det har ikke noget med det at gøre du skal ind i en indstilning og skifte til at lyden skal stå til "Line in"

Har selv samme kort og har haft samme problem

to sek. så finder jeg navnet på indstilningen
Avatar billede predator-experten Nybegynder
29. juli 2003 - 20:17 #2
k
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
29. juli 2003 - 20:20 #3
Du skal gå ind i Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Avanceret - så skal du sikre dig at "Line in" ikke er slået fra og er skruet helt op så skal du tilbage til Lyde og Lydenheder > Lydenheder > Indspilning af lyd > Lydstyrke > Vælg "Line in"

Så skulle det gerne virke

Når du skal bruge din mikrofon skal du vælge den igen vil jeg tro
Avatar billede predator-experten Nybegynder
29. juli 2003 - 20:21 #4
men hvad for en skal jeg bytte den ud med ?
Front, rear, subwoofer? eller skal jeg komme den i det stik der skal op til gamevoicen?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
29. juli 2003 - 20:29 #5
hvad mener du? jeg tror ikke helt jeg forstår det nu
Avatar billede predator-experten Nybegynder
29. juli 2003 - 21:06 #6
det stik lyd stik man skal sætte ind (så lyden funker), hvor skal den hen?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
29. juli 2003 - 21:07 #7
det skal i "line in"
Avatar billede predator-experten Nybegynder
29. juli 2003 - 21:19 #8
der er ikke nogen line in :)
Det er jo et surround sound kort, der er "subwoofer", "front" og "rear"
Avatar billede xoomboom Nybegynder
30. juli 2003 - 03:36 #9
Du kan vel også optage lyd på din PC.... De tre du nævner er udgange og ikke indgange...
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
30. juli 2003 - 09:19 #10
Dem du nævner er udgange.

Udgange er f.eks. til når du spiller musik på din computer så skal musikken UD i dine højtalere

Indgange kommer f.eks. fra en mikrofon eller et tv-kort så skal lyden udefra IND i computeren og måske videre ud i nogle højtalere
Avatar billede apoltix Nybegynder
30. juli 2003 - 16:29 #11
Har vil du optage fra TV-stik-input, Video-stikk eller S-Video-stikket?
Fordi jeg har selv et Pinnacle PCTV (men ikke pro) og der kommer ikke lyd ind når jeg sætter noget ind i stikkene, men du skal sætte noget fra lydkilden til line-in på selve kortet ikke på dit lydkort. Ved ikke om det hjælper!