Avatar billede tution Nybegynder
29. juli 2003 - 15:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl under installation

Jeg har fornylig fået nyt bundkort og processor, men efter jeg har formateret den, vil den pludselig ikke installere WindowsXP (generelt bare Windows).

Først kopiere den filer over på min harddisk som den skal bruge til at intallere Windows (det går fint)

Efter reboot begynder den at konfigurere hardware instillingerne (eller noget i den stil)
Den kommer hen til en blå skærm, hvor den først skriver (nede i bunden af skærmen) "Tryk F6 for at installere trediepartsdriver til SCSI eller RAID" Derefter går den videre til "Tryk F2 for automaseret systemgenoprettelse"

der næst skriver den midt på skærmen:
"FEJL (805241024) opstået i linie 1768 i D:\NT\base\Boot\setup\Arcdisp.c
Tryk en tast for at genstarte."

Når man gør det starter den hele processen forfra (fra Tryk F2 for........)

Jeg har i øvrigt ikke noget Fysisk "D:" Drev, Kun et kun et "C:"

Nogen Ideer??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. juli 2003 - 15:10 #1
Jeg har nogle gange også haft problemer med at installationen fejlede, men så fandt jeg windows' xp installationsdisketter, og siden har jeg ikke haft problemer:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F
Avatar billede kak1000 Nybegynder
29. juli 2003 - 16:00 #2
jakobclausen: det har jeg prøvet nu... men det virkede ikk... jeg fik bare en ny fejl da jeg forsøgte det...

"COuldn't load \biosinfo.inf"

jubiii... :(
Avatar billede hub Nybegynder
29. juli 2003 - 16:09 #3
Gå i Bios og load default settinga som det første.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
29. juli 2003 - 16:12 #4
har jeg gjort... hjælper ikk...
Avatar billede c0ld1mp Nybegynder
29. juli 2003 - 17:31 #5
hvad er d for et bundkort du har købt
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juli 2003 - 18:05 #6
Hvordan starter du installationen uden et d:drev? ligger filerne på et netværks share. hvad med at smide et cdromdrev i og installere derfra?
Avatar billede gere Nybegynder
29. juli 2003 - 18:09 #7
De gange jeg har haft probs med XP (og 2k) installation har det næsten altid været i forbindelse med defekt ram, har du prøvet - eller har mulighed for at prøve - med andre ram-blokke ?
Avatar billede tution Nybegynder
29. juli 2003 - 22:58 #8
Gere ... Du bliver den heldige vinder... der var faktisk en ramblock der var deffekt...

Tak til jer alle sammen for hjælpen...
Avatar billede gere Nybegynder
30. juli 2003 - 00:11 #9
Jamen, da altid glad for at kunne hjælpe :)