Avatar billede don_r Nybegynder
29. juli 2003 - 14:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ikke den store linux-wish

Jeg har fået en gammel linuxserver, men skal bruge den til noget andet. Jeg vil meget gerne hav slettet alt på den men har kun et login der ikke er root. Er der en måde hvorpå jeg kan slette alt hvad der ligger på den. Så kan jeg starte helt forfra.
Avatar billede random_act Nybegynder
29. juli 2003 - 14:35 #1
boot på en windows 98 floppy (www.bootdisk.com) og brug fdisk til at fjerne alle partitioner. Eller smid den i en 2000/XP maskine og brug administrer (højre klik denne computer) og så hard disk menuen.
Avatar billede lap Nybegynder
29. juli 2003 - 14:37 #2
husk også fdisk /mbr for at slette boot manager.
Avatar billede don_r Nybegynder
29. juli 2003 - 14:50 #3
random>> du fik 8 point
lap >> fik 7

I var begge med til at løse mit problem
Avatar billede lap Nybegynder
29. juli 2003 - 14:51 #4
helt ok - velbekomme :-)
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. juli 2003 - 18:08 #5
hvis du aligevel skal have linux på den igen så er der ingen grund til at rode med fdisk og mbr .. bare smid linux cd'en i og boot op på den og start en ny instalation.