Avatar billede haps Nybegynder
29. juli 2003 - 07:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

aflæsning af elmåler-program

jeg skal have lavet et relativivt lille program. Hvis der er nogen der har mod på det, ligger der en pose point. Det er helt og aldeles til eget brug! Jeg skal bruge en lille database hvor jeg kan registrere aflæsningen af mine elmålere. Jeg har 4 lejligheder som skal aflæses i tide og utide. Lejerene betaler et beløb á conto, og jeg  skal bruge programmet til at finde ud af hvormeget de skal betale mere, eller have tilbage...
jeg har ikke megen erfaring med computere, men jeg har ladet mig fortælle at det lige skulle være noget for en flok super-kloge hjerner som jer... :)
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2003 - 08:29 #1
200 points isnt going to get you very far haps. There is a number of hours work here evne for simple program as this. You may be lucky to get help but if not you can always get in touch
Avatar billede haps Nybegynder
29. juli 2003 - 08:33 #2
ok, mange tak. men jeg lader nu alligevel spørgsmålet stå lidt i tilfælde af at der skulle være en der kunne være interesseret...
Avatar billede nih Novice
29. juli 2003 - 08:43 #3
Var det ikke en ide at lave det i Excel.
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2003 - 08:50 #4
Or on a piece of paper Niels :o)
Avatar billede nih Novice
29. juli 2003 - 08:54 #5
Excel er lidt nemmere at bruge når det drejer sig om aflæsninger, især hvis aflæsningerne er i forskellige interval.

Terry -> jeg ved ikke om der en katagori med hjælp til papirlapper :)
Avatar billede haps Nybegynder
29. juli 2003 - 09:01 #6
det kunne være en ide. Er det en lige så omfattende opgave som Terry mener det er? Er det noget du har mod på at lave et udkast til?
Avatar billede terry Ekspert
29. juli 2003 - 09:01 #7
didnt think of that Nield,perhaps eksperten should concider making a new category, I'm sure there are other who could make use of it :o)
Avatar billede overchord Nybegynder
30. juli 2003 - 19:04 #8
haps -> Jeg har tidligere lavet aflaesningsprogrammer til varmemaalere, vand, og el i Excel, og det vil vaere vaesentligt nemmere at lave det i et regneark fremfor en database.
Du slipper for at skulle traekke en masse data ud inden du laver beregninger paa det, saa jeg vil varmt anbefale dig at lave det i Excel.
Avatar billede haps Nybegynder
12. august 2003 - 13:17 #9
ok... i skal have tak for hjælpen alle. jeg giver det et forsøg i excel så...