Avatar billede charlotte2 Nybegynder
28. juli 2003 - 23:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan godt logge på fjernserver men kan ikke modtage eller sende

Hej.
Jeg har to pcér som logger på internettet via et Lasat speed II modem. Seriel/Usb.
Pc2 med win xp via den serielle port, og pc1 med win98-2 via usb porten.
Efter et mislykket forsøg på at installere en isdn router, med pc1, kan jeg ikke mere koble korrekt op på internettet, med pc1. Jeg kan logge på fjernserveren og de kan se hos Cybercity at jeg er logget på. Det lille ikon med de to pcér, fortæller også at jeg er logget på, men jeg modtager kun ca 500 bytes, hvorefter browseren (ms eksplorer 5,5) søger efter Cybercity.dk. Browseren finder ikke startsiden og giver fejlmeddelsen : "Serveren kan ikke findes eller DNS fejl."
Der er ingen problemer med pc2.
Selvom jeg vælger den serielle port på modemet, som pc2 anvender uden problemer, hjælper det ikke.
Jeg har geninstalleret windows og browser.
Jeg kan ikke pinge en adresse når jeg er logger på.
Håber der en som kan hjælpe.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 07:55 #1
Luk venligst det ene http://www.eksperten.dk/spm/381047
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 11:24 #2
Tak
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 17:39 #3
Jeg takker