Avatar billede charlotte2 Nybegynder
28. juli 2003 - 23:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan godt koble på fjernserveren med kan ikke modtage eller sende

Hej.
Jeg har to pcér som logger på internettet via et Lasat speed II modem. Seriel/Usb.
Pc2 med win xp via den serielle port, og pc1 med win98-2 via usb porten.
Efter et mislykket forsøg på at installere en isdn router, med pc1, kan jeg ikke mere koble korrekt op på internettet, med pc1. Jeg kan logge på fjernserveren og de kan se hos Cybercity at jeg er logget på. Det lille ikon med de to pcér, fortæller også at jeg er logget på, men jeg modtager kun ca 500 bytes, hvorefter browseren (ms eksplorer 5,5) søger efter Cybercity.dk. Browseren finder ikke startsiden og giver fejlmeddelsen : "Serveren kan ikke findes eller DNS fejl."
Der er ingen problemer med pc2.
Selvom jeg vælger den serielle port på modemet, som pc2 anvender uden problemer, hjælper det ikke.
Jeg har geninstalleret windows og browser.
Jeg kan ikke pinge en adresse når jeg er logger på.
Håber der en som kan hjælpe.
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. juli 2003 - 23:58 #1
Det er jo svært at sige hvad der er galt, men du kan jo starte med at kontrollere din opkaldsforbindelse. Internet Explorer venter vi med til senere.

Først og fremmest skal du initere din opkaldsforbinselse. Herefter starter du programmet winipcfg (start->kør indtaste winipcfg [ENTER]). Væld din PPP adapter i drop down listen og giv os ALLE informationer på siden her.
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 00:30 #2
Hej.
Her er min IP konfiguration.
Værtsnavn : Charlotte
Dns server : intet
Nodetype : Broadcast
Netbios : intet
Ip routing aktiveret: Ja .. WINS proxy aktiveret: Nej
Netbios navnefortolk vha DNS: nej
.......
Netværkskort
PPP adapter
Natværkskortadresse: 44-45-53-54-00-00
ip adresse: 0.0.0.0
undernetmaske: 0.0.0.0
Standardgateway: ingen
DHCP- server: 255.255.255.255
resterende felter er tomme.
Hilsen Charlotte.
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 00:44 #3
Der er en fejl i det ovenstående.
Der skal udfor DNS server stå: 212.242.40.3
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juli 2003 - 00:47 #4
Dette er ikke så godt:
ip adresse: 0.0.0.0
undernetmaske: 0.0.0.0

Hvis din maskine ikke har en IP adresse, så kan den ikke kommunikere med andre maskiner.

Mærkeligt at den har registreret DNS serveren.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juli 2003 - 00:48 #5
Når du har ringet op med din opkaldsforbindelse, hvor mange valgmuligheder har du så i dropdown boxen i winipcfg? Hvad hedder disse valgmuligheder?
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 00:56 #6
Der er tre muligheder

PPP adapter
Realtek 8139-series PCI NIC
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juli 2003 - 02:17 #7
Hmmm... nu er jeg meget rusten i W9x (arbejder kun med 2000/XP).

Siden du har 2 PPP adaptere, så må du vel have 2 modem installeret... er det korrekt?
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 07:55 #8
Luk lige det ene af dem du har om samme emne :)
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 11:29 #9
Hvordan sletter man et indlagt spørgsmål ?
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 11:32 #10
Den ene PPP adapter er sikkert til den serielle port, mens den anden er til USB porten. Lasat modem har begge både seriel og USB.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 11:44 #11
Du smider et svar i det ene og acceptere sveret selv!
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juli 2003 - 17:20 #12
OK - jeg ville nok slette den jeg ikke bruger. Så er den udelukket.
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
29. juli 2003 - 17:52 #13
Godt jeg sletter den ene.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juli 2003 - 21:11 #14
Bare for at være sikker:

Prøv at kalde op igen, kør winipcfg og oplys

dns server
ip adresse
undernetmaske
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
30. juli 2003 - 00:23 #15
Jeg har nu som det eneste slettet den ene PPP adapter, og af en eller anden årsag virker det nu. Hvorfor ved jeg ikke.
Men jeg takker for hjælpen.
Hvad gør jeg nu mht at afslutte spørgsmålene ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juli 2003 - 01:30 #16
Hvis du mener at nogen har været til hjælp, kan du acceptere deres svar.

Ellers svarer du bare selv og tager points..
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. august 2003 - 09:12 #17
Takker :-)