Avatar billede clannads Nybegynder
12. december 2000 - 18:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Metatags....

Hvordan laver man metatags når indholdet på sitet er i 6 forskellige sprog. Siden hedder www.interlog.dk og vores metatags ser således ud:
<META NAME=\"Title\" CONTENT=\"Interlog Aps.\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"Based in Copenhagen, Interlog Ltd is a wholesaler specialised in the manufacture and transport of logs and veneer of the highest quality.\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"VENEER, LOGS, LOG, WOOD, TIMBER, STEAMED BEECH, BEECH, EUROPEAN BEECH, FAGUS SYLVATICA\">
<META NAME=\"Robots\" CONTENT=\"INDEX,NOFOLLOW\">
<META NAME=\"Revisit-after\" CONTENT=\"14\">
<LINK REV=made href=\"mailto:info@interlog.dk\">
<META HTTP-EQUIV=\"Reply-to\" CONTENT=\"info@interlog.dk\">
<META NAME=\"Copyright\" CONTENT=\"phunX design DK - 2000 All Rights Reserved\">
<META HTTP-EQUIV=\"Content-language\" CONTENT=\"mul\">

<META NAME=\"DC.Title\" CONTENT=\"Interlog Aps.\">
<META NAME=\"DC.Description\" CONTENT=\"Based in Copenhagen, Interlog Ltd is a wholesaler specialised in the manufacture and transport of logs and veneer of the highest quality.\">
<META NAME=\"DC.Subject\" CONTENT=\"VENEER, LOGS, LOG, WOOD, TIMBER, STEAMED BEECH, BEECH, EUROPEAN BEECH, FAGUS SYLVATICA\">
<META NAME=\"DC.Rights\" CONTENT=\"phunX design DK - 2000 All Rights Reserved\">
<META NAME=\"DC.Language\" scheme=\"NISOZ39.50\" CONTENT=\"mul\">

....men selvom man fx. i www.google.com eller www.metacrawler.com skriver \"Steamed beech\", som er et af de væsentlige søgeord, dukker siden ikke op (og jeg har været dem alle igennem).

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede blazer Nybegynder
12. december 2000 - 19:01 #1
ummm...metatagsne er rigtgit nok...du skal nok bare lige vente til at de forskellige søgemaskiner sender deres \"robotter\" ud igen!

:)
Avatar billede clannads Nybegynder
12. december 2000 - 19:08 #2
Den har ligget der ude på nettet i lidt over 30 dage - ved du hvor længe der cirka går imellem?

:)
Avatar billede clannads Nybegynder
12. december 2000 - 19:10 #3
Hvad med når siden er på flere sprog. Kan man vælge at få sin description vist på den pågældende søgemaskines sprog??
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. december 2000 - 19:21 #4
Det kræves af mange søgemaskiner at man melder sig til, prøv f.eks. hjælp her:
http://www.acom.dk/add/

Men mange tager meget lang tid inden man \"kommer på\", f.eks. er min erfaring med yahoo.com meget dårlig, for at sige det mildt.

Dit sidste spørgsmål, jeg tror desværre ikke man ka\' lægge det ud i flere sprog, det ville ellers være kanon.
Avatar billede jens Nybegynder
12. december 2000 - 19:23 #5
Søgemaskinen tager, så vidt jeg ved, een description og det er det.

Men husk, det er ikke META tags der giver trafik, og nogle af de store søgemaskiner bruger faktisk ikke engang META mere ( pga. misbrug fra f.eks. sex-sites ).

Læs her:

Definitely add meta description and meta keyword tags to your web pages. Some search engines will give you a boost if you have them. But don\'t expect that to necessarily be enough to put you in the top ten. Meta tags are mainly a design element you can tap into, a crutch for helping information-poor pages better be acknowledged by the search engines.

Du kan evt. lave nogle doorwayssider i forskellige sprog, og der kan du så bruge dine forskllige sporg i metatagen - men det kan du læse mere om her:
http://searchenginewatch.com/webmasters/bridge.html

Alle de andre META koder du har i overstående er ikke til meget brug for de forskellige søgemaskiner - i.flg. de steder jeg har læst om det, bla. på Search Engine Watch som nok er det bedste sted at læse om tilmelding til søgemaskiner osv.

Kik lidt rundt derinde, der er meget at læse om - og jeg kan anbefale at bruge de 49 $ i tilmelding.

Hilsen
Jens
Avatar billede jens Nybegynder
12. december 2000 - 19:30 #6
fotograf  >> Yahoo er meget sværer at komme ind på, de er total skrappe når de udvælger sider. En god ide kan være at lægge sig i en kategori hvor der er links til sider der omhandler det samme som ens egen. Det skulle gøre at man nemmere kan komme ind, netop fordi man har valgt en rigtig kategori.

De stiller hvis også en del krav til siden kavlitet - bla. bruger de hos yahoo ( løse rygter ) Netscape til at tjekke med, og hvis man så \"lige\" kom til at lave ens side til Explorer, ja så kommer man måske ikke med pga. det ;-)

Jens
Avatar billede jens Nybegynder
12. december 2000 - 19:34 #7
\"kom til at lave ens side til Explorer\" = ser ikke så godt ud i Netscape. Se feks. den her side i både IE og NC: http://www.webguard-europe.com/start.html

og det var ikke personligt ment, overhovedet ik\'

Avatar billede callesen Praktikant
13. december 2000 - 07:34 #8
Prøv at skrive dine keywords med småt så de ikke forveksles med forkortelser. Flere søgemaskiner ser på sidernes titler så skriv f.eks:
<TITLE>Interlog Aps. - \"Velvalgte \"keywords\", der passer til en titellinje\".
Men værst af alt - dine keywords er ikke på din \"velkomstside\". Dine nævnte metatags ses ikke i kilden??? - callesen
Avatar billede clannads Nybegynder
13. december 2000 - 13:07 #9
callesen
Avatar billede clannads Nybegynder
13. december 2000 - 13:27 #10
callesen >> > Vores metatags ligger ikke på hovedsiden fordi den straks redirect\'er til en underside. Det er for ikke at nogle søgemaskiner indexerer undersiderne. Det er ikke alle der respekterer index, nofollow kommandoen.
Avatar billede jens Nybegynder
13. december 2000 - 14:19 #11
Være lige opmærksom på at en hver form for redirect opfattes som spam af de fleste søgemaskiner - det vil sige at hvis de møder f.eks. <meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0;URL=test.htm\"> så er de smuttet igen ( ikke katalogerne, men søgemaskinerne ) - du kan vist godt bruge noget javascript, men du lever så livet farligt ;-)

Avatar billede Trez Seniormester
14. december 2000 - 12:36 #12
Søgemaskiner leder ikke kun efter Metatags, en del af dem kigger på den første side og ser så efter <Titel> og hvor ofte visse ord forekommer inden for de første par linjer, hvilket bl.a. også af nogle af dem bliver opfattet som spam.
Og så ang. Yahoo.com, de slipper kun sider igennem der slet ikke viser nogle fejl what so ever, at der derefter måske kommer fejl på siderne når folk opdatere det tager de ikke så tungt. Jubii optager forresten kun sider på dansk.