Avatar billede post Nybegynder
28. juli 2003 - 21:18 Der er 21 kommentarer

søgeord og søgestationer

Er der en der kan oplyse mig om hvordan man lægger de rigtige søgeord omkring sit website op på fx. Googel.com således at man kan søge på søgeordet og derefter blive henvist til websitet. Sådan at det virker korrekt.

Hilsen Louise
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 21:31 #1
Det gør googlebot sådan set automatisk.

Googlebot er google's robot der kravler rundt på nettet og indekserer hjemmesider.

Du kan få nogle svar i google's faq:

http://www.google.dk/intl/da/faq.html specielt under 'webmaster'

Det, der får dig til at ligge højt på google er bl.a. at der er mange der linker til dig, og at disse sider har mange der linker til dem.

Mvh.
Gonza
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 21:32 #2
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html <-- hvis du vil tilføje din side manuelt
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
28. juli 2003 - 21:34 #3
Og så bør du registrere dig selv hos dmoz.org - det er et kategoriseret webindex, som vedligeholdes af en lang række editors, og som google blandt andet bruger som database for google directory.
Du skal finde en relevant kategori - for en personlig hjemmeside på dansk vil det f.eks. være http://dmoz.org/World/Dansk/Samfund/Folk/Personlige_hjemmesider/
Der submitter du så din side, og hvis den så passer, bliver den godkendt og kommer med i dmoz og derefter i google dir.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 21:35 #4
fra google:

3. Hvorfor indekserer Google ikke nogen af mine sider?

Hvis en side endnu ikke er blevet indekseret kan det skyldes, at ingen andre websteder henviser til dem. Hvis andre sider ikke henviser til en side, kan vi ikke, på fornuftig vis, tildele den en PageRank (Vores måling af en sides betydning). Så snart andre websteder henviser til en side kan vi indeksere den. Google analyserer hvordan hver link forbinder til andre sider og bruger derved Internettets åbne struktur til at præsentere de mest relevante resultater.
Avatar billede post Nybegynder
28. juli 2003 - 21:40 #5
Hej

Det har jeg gjort, men det søgeordne fungere ikke. I øvrigt er der tale om et erotiks site, men som nævnt fungere søgeordne bare ikke.

Hvad er der galt?

Hilsen Louise
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 21:43 #6
Det kan være at den ikke er indekseret endnu? Hvor længe har du ventet?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 21:45 #7
4. Hvor lang tid tager det Google-robotten at indeksere en tilmeldt URL?

Alt afhængig af tidspunktet for tilmeldingen og vores gennemløb, kan den samlede proces vare fra en til fire uger.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
28. juli 2003 - 21:45 #8
Prøv at se i loggen på din webserver, om google overhovedet har været forbi din side - den identificerer sig altid med googlebot et eller andet sted i hostname, så det er nemt at genkende.

Passer dine søgeord til indholdet på siden?  Hvis du har smidt mange meta keywords ind, som ikke svarer til tekstindhold, vil google ignorere det som spam.

Smid evt. et link - så kan vi måske se noget i dine meta tags.
Avatar billede post Nybegynder
28. juli 2003 - 21:57 #9
Hej

Websitet hedder: Sex & Erotik / www.sexogerotik.dk

Hilsen Louise
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
28. juli 2003 - 22:03 #10
Umiddelbart har du nok lidt for mange meta keywords i forhold til sidens indhold (der er mange keywords, som slet ikke optræder i teksten) - men det er ikke noget, der burde forhindre siden i at blive indexeret.
Sandsynligvis er det et spørgsmål om, at google ikke har haft tid til at indexere den endnu - du kan hjælpe det på ved at få mange eksterne links til den, så denne tråd er allerede et skridt på vejen ;)
Hvor længe siden er det, du submittede til Google?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 22:06 #11
desuden er det noget med, at et metatag ikke må indeholde mere end et bestemt antal tegn... kan dog ikke lige huske hvor mange :-/
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 22:08 #12
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 22:10 #13
Det er simpelthen fordi at dit site ligger under domænet sex-erotik.dk og ikke under sexogerotik.dk, derfor kan du ikke finde noget ved søgning på:

site:sexogerotik.dk men derimod sagtens på site:sex-erotik.dk

Googlebot bliver jo også redirected til sex-erotik.dk når den forsøger at gå ind på sexogerotik.dk

håber det gav mening ;o)
Avatar billede post Nybegynder
28. juli 2003 - 22:45 #14
Hej

Det er længe siden at Websitet er tilført til de forskellige søgestationer, men det virker ikke. Godt nok hedder websitet: Sex & Erotik men det er jo ikke det man søger på, det er blot navnet. Søger man derimod på stripper havner men ikke på sex-erotik og det er jo forkert ligesom hvis at man søger på nogle af de andre ydelser havner man ej heller på sex-erotik.dk

Hvad er der forkert?

Hilsen Louise
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 22:48 #15
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=site%3Asex-erotik.dk+stripper&meta= en søgning på din side med ordet "stripper", den giver resultat...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 22:52 #16
'stripper' på google giver dig ca. 845,000 sider...

Hvis ikke din side har et særlig højt 'pagerank' hos google, ja så bliver den placeret som en af de sidste... Du forøger dit 'pagerank' ved at få en masse sider til at linke til dig, nogle sider giver mere i 'pagerank' end andre, de 'vigtige' sider giver mest i 'pagerank'...

hvis du søger med:

site:sex-erotik.dk <søgeord>

så vil du se, om din side er indekseret under søgeordet...
Avatar billede post Nybegynder
28. juli 2003 - 23:05 #17
Hej

Det er jeg da ked af at høre. Men jeg kan da oplyse at inden sitet bliv ændret, kunne man godt søge på bl.a. stripper og blive henvist til sex-erotik.dk og fx. erotisk model og derved blive henvist til sex-erotik.dk

Hilsen Louise
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 23:11 #18
erotisk model -> http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=site%3Asex-erotik.dk+erotisk+model&meta=

Du bliver skam fundet på de søgeord, du er sikkert bare røget længere tilbage, fordi at andre har fået højere 'pagerank' end dig, opret nogle hjemmesider med nogle links til din side, få alle dine venner til at linke til din side, så vil dit pagerank stige og du vil blive vist som nogle af de første...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 23:13 #19
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22erotisk+model%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

en søgning på hele google på "erotisk model"... her ligger du faktisk på første side ;o)

Du er skam fint indekseret
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. august 2003 - 19:46 #20
Nu er søgemaskineoptimering jo et stort område. Et at de vigtige ting er at undesøger søgeordenes relevans, d.v.s. bruges de faktisk.

Du ligger fint for søgekombinationen "erotisk model" og det ville være fint, hvis der var nogle der søgte med denne kombination. I de værktøjer jeg har prøvet med, kan der ikke konstateres nogen søgninger med dette, så det giver ingen trafik, ligegyldigt hvor godt du er indexiseret.

Mit råd er følgende.

Find først ud af hvilke søgeord der er relevante og realistiske for dit site. Relevante søgeord, er ord der bruges af internettets brugere, og realisteske ord, er ord hvor konkurrencen ikke er så stor at det er umuligt at opnå en god placering.

Herefter optimere du dine sider til disse ord og sætninger, samt optimere dit site, så kommer resten af sig selv. Glem alt om at fylde alle mulige søgeord i dine metatags, det virker i bedste fald ikke og i værste fald, virker det modsat.

En af grundende til at du ligger godt på ordene "erotisk model" kunne jo være at lige netop denne kombination er værdiløs, hvorfor konkurrencen er ekstrem lav
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
15. august 2003 - 14:33 #21
Lukketid?