Avatar billede zerozette Nybegynder
28. juli 2003 - 18:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fleksibel størrelse på frameset

Hvordan kan jeg sikre at mit frameset fylder hele browservinduet, altså at det tilpasser sig brugerens skærmopløsning?
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 19:00 #1
Jeg tror bare du kan nøjes med at lave en frame..

Hvis du ikke specifere nogle tal på cows/cols så fylder framen automatisk 100%

Det ville nok hjælpe hvis du havde et link til dit problem.. =)
Avatar billede zkn Nybegynder
28. juli 2003 - 21:07 #2
Nu du postede under design kan jeg sige at frames er en dårlig ide, brug css i stedet, i værste fald tables.
Avatar billede Kengun Praktikant
29. juli 2003 - 00:26 #3
frames er en god ide. Og gør som sharkmeat.dk siger, og sett bredden til 100% så vil den automatisk tilpasse sig browservinduet.
Avatar billede and_moe Nybegynder
29. juli 2003 - 10:56 #4
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
29. juli 2003 - 11:33 #5
Det sjove er jo at rammen skal fylde 100%... Med mindre der er en speciel årsag til det, kunne man jo fristis til at sige at det er unødvendigt med frames.....

http://www.v2studio.com/k/lab/fixed/index2.html
Css er cool
Avatar billede thb Nybegynder
29. juli 2003 - 19:52 #6
ellers så bruges *
Avatar billede Kengun Praktikant
30. juli 2003 - 00:31 #7
Det at sige at "*host* frames stinker *host*", er det samme som at sige at farven "rød" stinker. Sådan siger man kun fordi man ik SELV liger farven rød eller for den sags skyld frames. Nogen liger farven rød og andre gul, nogen liger frames andre liger tables.

*host* tables sider stinker *host*. Er der virkeligt nogen der tror på det vertikal.dk siger??? Tror kun det er dem selv der tror det de siger. Hvis de er et seriøst site så skulle de lave en artikkel om frames og en om tables og ik kun sige at frames er dårligt, kun fordi dem selv ik kan lide frames. Det bliver bare for dumt.
Avatar billede zerozette Nybegynder
30. juli 2003 - 09:26 #8
Linket til siden er www.ungvoks.dk
Som I kan se, vil framesettet blive hensat til det ene hjørne ved en større skærmopløsning end 1024 x 768 og være umuligt at læse i en 800x600 opløsning. Jeg mangler egentligt blot en nem måde at sikre "designet" på om I vil.
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
30. juli 2003 - 14:36 #9
nu kan jeg godt se hvad du mener zerozette...

Jeg tror dit problem ligger i at du har speciferet <frameset cols="140,656,200">

Men det er jo en fast størrelse på vinduet. Og så får du jo, som du selv siger problemer når vinduet overstiger den fast størrelse. For så lægger den det jo lidt til de forskellige steder..

Det man kan gøre, er at specifere <frameset cols="140,*,200">
Så vil den venstre menu være låst fast til 140 og den højre være fixed på 200... Stjernen vil så være den overskydne størrelse... Altså¨det som rasterer. ( (1024-200=824)-140)=684 i 1024 opkløsning...

På den måde går stjernen ind og tager den overskydne størrelses værdi, og dermed er din side altid 100%

Håber du kan bruge det til noget.
Mvh shark