Avatar billede lau_r Nybegynder
28. juli 2003 - 15:59 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Sikkerhedsindsillinger i asp.net

Vi har udviklet en c#-application, der skal åbne internet explorer på en server fra en pocket pc. Netop nu kan vi med remoting-frameworket kalde metoder osv. på en klasse på serveren, men når vi forsøger at bruge metoden start på proces-klassen i System.Diagnostic namespacet, for derved at åbne serverens browser går det galt.

Vi mener at have lokaliseret fejlen til at dreje som om rettighedsproblemer. Er der nogen der ved om man kan tildele applikationen rettigheder til at kalde proces.start uden at skulle ændre i indstillingerne på den enkelte maskine?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 18:54 #1
Du kan specificere den konto som din asp.net skal køre under ved hjælp af <identity> i web.config

se: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpgenref/html/gngrfidentitysection.asp
Avatar billede andd Nybegynder
03. august 2003 - 08:48 #2
Hvilken framework-version er applikationen udviklet på? Der er lavet en del om på de default sikkerhedsindstillinger fra 1.0 til 1.1...
Avatar billede lau_r Nybegynder
04. august 2003 - 10:07 #3
vi bruger 1.1 frameworket
Avatar billede lau_r Nybegynder
05. oktober 2003 - 00:09 #4
jeg lukker spørgsmålet. Tak for hjælpen.