Avatar billede jessen Nybegynder
12. december 2000 - 16:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Inet-adgang driller..

På en win98 maskine med internet-adgang via externt modem er der opstået problemer efter installation af netkort. Jeg kan sagtens ringe op til teledk og komme online, men det er som om at dns-adresser bliver forsøgt oversat på netkortet istedet for dial-up forbindelsen! Jeg ringede til teledk og hørte om de havde et forslag, de sagde jeg skulle fjerne netkortet - hurra for en god service da! Men jeg prøvede det og det funker stadig ikke, desuden skal vi ha\' netkortet i samtidig da det skal bruges dagligt. Istedet for at skulle installere win98 og 117 forskellige programmer om, ville jeg da forsøge om der var nogle her der havde haft samme problem og fundet en løsning på det!?
Avatar billede chruker Nybegynder
12. december 2000 - 17:14 #1
Når du har både modemet og netkortet installeret så prøv at gå ind i egenskaber for TCP/IP->Modem og find på en af fanerne en check box med en tekst der nogenlunde lyder \"Standardprotokol for denne et-eller-andet\". Jeg kan ikke rigtig huske om det virker.

Men ellers hvis netværket er sat op til nogle adresser som er beregnet til lokalnet (ex: 192.168.xxx.xxx) og modemet er sat op til at få IP adressen tildelt, så burde det vel egentlig virke.
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2000 - 17:26 #2
Prøv følgende:

I internet explorer, -funktioner, -internet indstillinger, -fanen forbindelser.

Flyt markeringen til \"brug altid standardforbindelsen\"

mvh :-)
Teknik
Avatar billede jessen Nybegynder
12. december 2000 - 17:31 #3
Tak for tipsene so far, men jeg tror ikke de hjælper så meget. Nu kan jeg ikke engang teste tingene for det er en jeg hjælper med det og han bor 35 km. herfra. Jeg syntes selv jeg har prøvet alt, fumlet frem og tilbage og intet så ud til at hjælpe. Det er som om win98 ik\' selv kan finde ud af det - det sker jo en gang imellem ;-) Jeg kan iøvrigt sagtens pinge ip-adresser bare ikke dns-adresser.. netkortet er et surecom og modemet er et externt trust k56 eller deromkring. Jeg har iøvrigt også haft _alt_ fjernet under \"andre computere\", netkort, modem, det hele og installeret det igen - uden det hjalp.
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2000 - 18:33 #4
...det med \"slet alt\" er ellers normalt en lidt stærk men god! medicin..
...hvis det er tilfældet, så tror jeg ikke der er meget andet end den lange vej omkring en ny installation, som kan få problemet til at gå i \"hak\" igen...
Avatar billede jessen Nybegynder
12. december 2000 - 21:49 #5
Jeg tror desværre du har ret - typ win98 at skabe sig på den måde jo .. ! =(
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2000 - 00:05 #6
Jessen  står din modemforbindelse som standart og er der hak i brug altid standardforbindelsen under egenskaber for internet?

Avatar billede Slettet bruger
13. december 2000 - 00:06 #7
Det er de opdaterede driver til windows 98 du bruger til dit netkort og til modemmet?
Avatar billede jessen Nybegynder
13. december 2000 - 08:57 #8
kharder -> ja min modemforb. står som standard. Mener du driverne som fulgte med modem/netkort eller .. ? Jeg bruger jo bare dem som der fulgte med der.. men jeg tror ikke det er der problemet ligger, det er bare win98 som ik\' fatter noget som helst .. jeg reinstallerer lortet !!
Avatar billede bjoeg Nybegynder
13. december 2000 - 12:58 #9
Jessen: Din forbindelse til TDK, anvender du automatisk DNS eller fast DNS.
Hvis automatisk, prøv i egenskaber for forbindelsen at indtaste Primær DNS 193.162.159.194 og sekundær DNS 193.162.145.130.

For en sikkerheds skyld, spørger jeg også lige: Anvender TCP/IP protokollen for dit netkort nogen offentlige ip-adresser, har den opsat nogen DNS osv.?
Avatar billede jessen Nybegynder
14. december 2000 - 20:31 #10
Hej Bjoeg! Jeg har prøvet med begge dele, både teledk\'s dns-servere, uni2\'s dns-server osv. Intet funker! Netkortet har ip 10.0.0.1, altså ikke en offentlig adresse og der er ikke opsat dns for netkortet. Jeg holder stadig på at win98 bare fucker sig selv totalt op.. =(
Avatar billede bjoeg Nybegynder
14. december 2000 - 20:41 #11
Jessen: Der har du svaret. Havde samme problem hos en ven, der anvender Telia som Inetudbyder.

Din adresse, 10.0.0.1 på netkortet skal ændres. (Evt. 192.168.1.1). Jeg ved ikke hvorfor, men den adresse gør at der ikke sker nogen aktivitet, for din linje.

Da vi ændrede dette, kunne vi igen komme ordentlig på nettet.
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 20:47 #12
lyder rigtigt...der er vist noget med at man bør undgå værdien \"0\"...men hvorfor...??
Avatar billede bjoeg Nybegynder
14. december 2000 - 20:58 #13
Ahhh husker hele historien nu. Min ven havde brugt 10.0.0.5 som IP. 10.0.0.1 ER en officiel adresse, faktisk er det Telia\'s primære DNS server. Så den IP kan du ikke bruge.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2000 - 23:13 #14
Har du prøvet under avancered indstillinger for modem at indtaste under yderligere instillinger x3s6=2
Avatar billede jessen Nybegynder
15. december 2000 - 16:19 #15
Bjoeg: Du har sq ret, troede ik\' lige på dig i første omgang, men 10.0.0.1 og 10.0.0.2 er rent faktisk telia\'s dns-servere ifølge deres egen hjemmeside. Men hvordan kan det så være at jeg ikke selv har nogle problemer samtidig med jeg har set denne setup massere af andre steder.. ret skummelt da =/

Jeg vil da lige sende en mail til ham makkeren og få ham til at prøve det.

kharder: forklaringen på den streng er?
Avatar billede jessen Nybegynder
10. juni 2004 - 09:08 #16
.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2004 - 09:29 #17
Det har jeg ikke, det virker. Det er et tips fra Hotline.