Avatar billede mobj Nybegynder
28. juli 2003 - 11:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Felter vises ikke i View

Hejsa

Jeg sidder på bakser med er view, hvor jeg gerne vil have vist nogle beregnede felter fra min formular. Felterne står med "beregnet med henblik på visning".

Mit problem er at jeg ikke kan få felterne vist i viewet med mindre jeg redigerer formularen og derefter gemmer og lukker.
Men da felterne opdateres fra en agent, kommer brugerne slet ikke ind i formularen, og den bliver derfor ikke gemt og lukket.

Er der nogen der kan hjælpe ???
PS!!! Jeg bruger Notes version 4.5.7a på en OS/2 platform...
Avatar billede bamzen Nybegynder
28. juli 2003 - 11:48 #1
så vidt jeg husker er det ikke nok at have dem beregnet for visning, men beregnet... da viewet kun viser info gemt på dokumentet. Ved beregnet ved visning gemmes de ikke på dokumentet. (dit view ville også blive unødigt tungt ved mange dokumenter)

Håber det hjælper

P.S som alternativ, (hvis du ikke vil gemme info på dokumenterne, kan du lave beregningen direkte i en view kolonne
Avatar billede mobj Nybegynder
28. juli 2003 - 15:03 #2
Tusinde tak for hjælpen. Dit PS knækkede nødden !!! ;o)
Avatar billede bamzen Nybegynder
28. juli 2003 - 15:06 #3
men pas på med antallet af dokumenter i viewet!!!!!!! ellers bliver databasen frygteligt tung at arbejde med!
Avatar billede mobj Nybegynder
28. juli 2003 - 15:08 #4
Jeg HAR sat arkivering igang på databasen, så det skulle helst ikke blive et problem. Men tak aligevel.
Avatar billede bamzen Nybegynder
28. juli 2003 - 15:23 #5
jeg har selv rodet med en database hvor viewet skulle beregne en del ting.. de havde +10000 dokumenter.... Det tog ca 30sek-1min for den at opdatere viewet hvergang der var lavet ændringer.. (heldigvis kun en database der bliver opdateret 1 gang i døgnet, ellers var det uholdbart)
Avatar billede jogii Nybegynder
28. juli 2003 - 17:42 #6
-> bamzen: Mener du ændringer i viewdesignet eller ændringer i data?
Hvis det er "normale" ændringer såsom tilføjelse af enkelte dokumenter eller rettelse af enkelte værdier i få dokumenter (ad-hoc rettelser foretaget af brugere vi UI) så er opdateringer hurtige. Jeg tror at Domino vælger at genopbygge oversigten når det er en vis procentdel(>5%?) af dokumenterne der er blevet rettet samtidig (f.eks. via en agent). Ellers foretages hurtige inkrementelle opdateringer.
Avatar billede bamzen Nybegynder
01. august 2003 - 11:56 #7
Jogii... I mit tilfælde blev data ændret på samtlige dokumenter i viewet...
Avatar billede jogii Nybegynder
01. august 2003 - 15:09 #8
Så kan du lade UPDALL opdatere oversigterne i databasen om morgenen via et program-dokument, hvis f.eks. dine data opdateres om natten. Så er hele databasen indekseret når brugerne kommer på arbejde.