Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:09 Der er 42 kommentarer og
2 løsninger

Salg af side

Jeg ejer MusikChart.dk, og ejeren af MusicChart.dk ønsker nu at købe mit domæne. Jeg har brugt rigtig mange timer på at udvikle MusikChart.dk, og hvis jeg sælger domænet til ham, vil det meste være spildt. Jeg har kommet med et bud, men jeg er egentligt ikke tilfreds, bl.a. fordi jeg har brugt SÅ mange timer på at lave den.

Jeg ønsker ikke at oplyse hvad han har tilbudt.
Men mit spørgsmål er nu:

Er der nogen af jer der vil være interesseret i at købe dette domæne (både domæne, siden, databasen osv. - altså en total overtagelse)? I så fald, hvad vil I give for det?

Jeg ved godt at ejeren af MusicChart.dk ikke vil have siden, databasen osv. med, men alligevel virker det på samme måde for mig, da jeg jo ikke kan bruge det når først domænet er solgt!
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:11 #1
Jeg har kommet med et bud =
Han har kommet med et bud
Avatar billede plobber Nybegynder
28. juli 2003 - 11:15 #2
Jeg syns personligt at din side er flottest :)
Men ved ikk hva prisen skal være
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:21 #3
For ikke at skabe misforståelser:

Min:  http://www.musikchart.dk
Hans:  http://www.musicchart.dk
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2003 - 11:28 #4
10k
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:30 #5
10.000?
Er det et bud, eller hvad?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 11:32 #6
argh det var godt nok skrevet lidt indviklet så godt du kom med kommentar 11:21 ellers havde jeg sgu ikk fattet en skid..

men der er vel ingen der tvinger dig til at sælge?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 11:34 #7
Da din side (efter chart.dk) kun har 14 besøgende om dagen vil det betyde at der ikke er langt mange kræfter i at reklamere for siden og derfor vil jeg ikke sige at din side er særligt meget værd, selvom du siger du har brugt meget tid på den
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:35 #8
Nej, der er ingen der tvinger mig til at sælge!
Men jeg overvejer at sælge siden til MusicChart.dk, men vil jo gerne vide, om der evt. er andre der er interesseret!?
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:36 #9
elskermad.dk >>

Det er korrekt. Jeg har ik gjort meget ud af reklame - ved ikke hvordan jeg skal gøre.
Men det var evt. noget en ny ejer kunne gøre, og derved få en større side ud af det!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 11:37 #10
så kan du prøve at sætte den til salg på QXL eller en anden online auktion, tror jeg du vil få noget mere respons fra end her på eksperten, for det er som sagt ikke et handelsplads.. du kunne også prøve papkassen.dk :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 11:41 #11
ja men du skal tænke på at det ikke er gratis at reklamere og derved vil man ikke give lige så meget for domænet, og hvis musicchart.dk vil købe dit domæne er det helt sikkert ikke for at lave en ny portal, men for at være sikker på både at få klik fra music og musik sådan ingen er i tvivl om hvordan det staves!
men kunne nu være spændende at høre hvad du er blevet tilbudt af musicchart
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2003 - 11:48 #12
Det var ikke et bud fra mig, men et bud på en pris.

Som elskermad siger... med 14 besøgende om dagen, så skal du være glad for at få 10k for sitet. Og så vil jeg mene, at selve domænetnavnet uden det resterende på sitet er de 9000,- kr af salget.

14 besøgende om dagen... Det betyder, at hvis man skulle købe dit domæne inkl. db og webhotel - så skal man godtnok til at arbejde en hel del på at relancere sitet, ændre grafik, reklamering etc., før købet af dit domæne vil begynde at give salg og/eller respons.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:55 #13
Jeg har ikke fået atvide af Bjarke Kleif fra MusicChart.dk, at jeg ikke må fortælle andre om prisen. Han har tilbudt mig 900-950,-, og som sagt synes jeg det er for lidt! Hvad synes I?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2003 - 11:57 #14
Dennism>
Så vær en pine i røven på ham fra MusicChart - og lad være med at sælge! :o)
Men jord lige din mail, så skal jeg lige spørge dig om noget...
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 11:58 #15
webmaster@demaweb.dk
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2003 - 12:03 #16
elskermad.dk >>

Jeg skal lade QXL sende en salgsaktiveringskode pr. brevpost før jeg kan sælge noget, ik?
Avatar billede tullejr Nybegynder
28. juli 2003 - 12:07 #17
musicchart.dk's menu er totalt fuzzy/mildest talt uskarp - rigtig dårlig faktisk
Avatar billede exp Juniormester
28. juli 2003 - 12:14 #18
dennism >>
Jeg synes ihvertfald det er dårlig handelspli at fortælle hvilken pris musicchart har tilbudt dig...
Tror ikke du skal regne med at få 10k for domænet alligevel, og nu får du nok svært ved at presse prisen ret meget op.
Personlig ville jeg ikke give mere end et par hundrede for domænenavnet, men jeg har heller ikke den professionelle indgangsvinkel til købet, men pas på du ikke bider dig selv i halen ved at nedgøre deres tilbud herinde. Husk at de også selv har brugere herinde, og pludselig står du måske uden køber. Og så kan du være nok så bitter over at du ikke tog de knap 1000 spir du fik tilbudt.

Min pointer:
1. Jeg vil ikke nu eller i fremtiden handle med dig, hvis du opfører dig sådan over for alle der vil købe noget af dig.
2. Synes selv du bør vurdere hvad domænet er værd for dig og for musicchart, og så sætte dit bud på en pris - husk at det handler om at fremføre forcer ved dit domæne, og så skal i diskutere, tinge, handle og finde en pris i begge føler er fair. Og hvis dit første krav er 10.000,- er der sgu langt endnu!
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 12:23 #19
jeg holder med _micheal_ og synes du skal bare for at provokere lade vær med at sælge til den pris!
Prøv at regne din timepris ud på hvorlang tid du har brugt på at lave siden alt inklusiv...
dennism: har aldrig selv handlet på QXL så ved jeg ikke om man skal...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 12:40 #20
dennism >> jeg trækker mit bud tilbage. Har snakket lidt med de andre, og vil ikke have flere udgifter mht. domæne navne.

Håber du kan sælge dit domæne til de 10.000kr nogen herinde mener den er værd.

Hilsen
Bjarke Kleif
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 12:46 #21
Tjaa Dennis - har også set mine mails igennem og har ikke sagt du ikke må sige budet til nogen - men det er vel også en selvfølge.

Lidt underligt at du i linie 1 skriver at du ikke må fortælle mit bud, hvorefter du så i linie 2 fortæller det.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 12:59 #22
LOL exp kender hvis alle brugere herinde kunne det tyde på :D

med mht at han ikke ville fortælle det først, så skriver han at han ikke ønsker at oplyse det, ikke at han ikke må
Avatar billede pallepirat Nybegynder
28. juli 2003 - 13:04 #23
det er normal forretningspolitik at man ikke offentliggøre tilbud. Ved at gøre dette bryder man den tillid som ligger i et afgivet tilbud.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 13:06 #24
elskermad.dk >> det er også rigtigt, jeg havde overset at der var 2 negative i den sætning.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
28. juli 2003 - 13:38 #25
DennisM> Jeg gi'r de andre helt ret... Priser diskuterer man ALDRIG offentligt. Det er dårlig pli.
Avatar billede exp Juniormester
28. juli 2003 - 15:20 #26
elskermad >>
I know everybody, muahahaha!!!

:-D
Avatar billede sharkmeat.dk Nybegynder
28. juli 2003 - 16:28 #27
Du skulle nok havde sagt ja med det samme dennism… At få et sådan tilbud, for det domain virker jo som en julegave…

Værdien af et domain, er jo hvor kendt det er / navnet…. Da vi hurtigt kan blive enige om at du ikke har gjort noget ud af at reklamere for det, så har du heller ikke de vilde hits.

Det køber derfor får ud af et evt. køb, ville være at man nu både kan musicchart.dk og musikchart.dk og så komme til hans side… Og det har han åbenbart været villig til at give…

De timer du har brugt på at lave siden burde du havde fået igen ved hjælp af bannerreklamer… Og har du ikke det, så kunne du jo bare skifte navnet på siden og banke den op igen under et nyt domain….

Det hele lugter lidt af dårlig forretning …
Avatar billede thb Nybegynder
28. juli 2003 - 17:02 #28
dennism >> For lige at smide en side kommentar, du skal have tilsendt en salgsaktiveringskode for at kunne sælge på QXL.dk, og hvis der er problemer med det så skriver du bare til QXL kundeservice, husk at oplyse medlems id og password eller email adresse, eller kan de ikke hjælpe dig.

Thomas
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:22 #29
Du kan da godt få mere end 1000 for dit site alene når det er færdigt.

Hvis du vil sælge domænet er prisen de har givet dig ok vil jeg mene. Jeg må indrømme at din side er noget pænere end deres, men det er jo en smagssag.

Mit råd til dig ville væreat se på om du ville føre din ide med et nyt musiksite ud i verden. Hvis du vil det skal du da ikke sælge domænet med mindre du har fundet et andet der er bedre. For de 1000kr. ka du jo få flere domæner.
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2003 - 19:24 #30
brianalbertsen >>

Tak for svaret. Iøvrigt er jeg glad for mit domæne, og det var faktisk også derfor jeg ikke var interesseret i at sælge det for kun 1.000,-!
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:27 #31
dennism - Hvor meget mangler du før du er færdig med dit site? Hvad har du tænkt dig og gøre med reklame for sitet?
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2003 - 19:29 #32
Sådan rent indholdsmæssigt, så ved jeg ik hvad er mangler på siden, men mht. reklamering, så har jeg tænkt i disse baner! Men jeg ved ik hvordan jeg skal få reklameret for siden?
Har du nogen ideer?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:31 #33
Har du forresten tænkt over hvad der skulle skille dit site ud fra de mange andre der allerede er?
Har nogle ideer, du kan sende en mail på brianalbertsen@mail.dk hvis det har int.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:32 #34
dennism - Jeg har lidt ideer men vil jo ikke sidde og røbe dem her.
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2003 - 19:32 #35
Mail sendt!
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:35 #36
hvor gammel er du egentlig?
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2003 - 19:37 #37
16 ;) Hvad da?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:37 #38
hehe det lød lidt som et dating brev eller noget. Ikke ment sådan.
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2003 - 19:38 #39
Dating brev!? Hehe.. Synes jeg nu ikke" Hvor får du det fra?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:39 #40
nå glem det. Jeg brygger lige en mail sammen til dig.
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2003 - 19:40 #41
Oki, tak.. Hvorfor spurgte du hvor gammel jeg er?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 19:59 #42
mail sendt tilbage - giv et praj om hvad du synes.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 20:01 #43
bare nysgerrig...
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
31. juli 2003 - 20:17 #44
har du modtaget den?