Avatar billede wiborg Nybegynder
28. juli 2003 - 11:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk udregning

Jeg har på en form nogle felter, der skal udregnes automatisk, men den sidste del af udregningen kan jeg ikke få til at spille.
Jeg har to felter, Stk og Pris. De to bliver ganget med hinanden, og værdien sættes ind i et beregnet felt, UdenMoms. So far, so good... Nu vil jeg så tage værdien fra UdenMoms og gange det med 1,25. Det kan jeg ikke få til at virke. Jeg har prøvet at sætte værdien ind i formlen direkte, og også prøvet at lægge værdien ind i et felt, som jeg så har med i min formel, der ser ud som følger:
temp:= @TextToNumber(UdenMoms) * @TextToNumber(Moms);
@If(@IsError(temp);0;temp)
Nogen gode ideer ???
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
28. juli 2003 - 12:19 #1
Hvorfor har du felterne som tekstfelter?
Hvordan er rækkefølgen mellem felterne? (husk at Notes beregner oppefra og ned fra venstre mod højre - Btw bliver dette påvirket hvis felterne er i en tabel?)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
28. juli 2003 - 12:31 #2
Prøv at gange med 1.25 (altså ikke komma men punktum)
Avatar billede wiborg Nybegynder
29. juli 2003 - 10:14 #3
Det lykkedes...jeg skulle bare ændre værdien af et felt...Tak for de gode input...