Avatar billede computerphper Nybegynder
28. juli 2003 - 10:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win2k vil ikke starte op

Hey experter!
I dag da jeg skulle starte min computer, gik alt som det plejede lige indtil jeg fik en blå skærm, hvor der stod følgende..

----
***STOP:0X0000007B (0X84DFBA70,0XC000009C,OX00000000,0X00000000)
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

If this is the first time you've seen this Stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check for viruses on your computer. Remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. Check your hard drive to make sure it is properly configured and terminated.
Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.
Refer to your Getting Started manual for more information on troubleshooting Stop errors.
----

Jeg prøvede at genstarte computeren og det samme skete.
Da jeg ikke har installeret nogen ny hardware i lang tid, var det jo ikke muligt at fjerne nogen.

Hvad skal jeg gøre!?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2003 - 10:40 #1
Avatar billede peet-49 Novice
28. juli 2003 - 10:41 #2
Tryk F8 under opstart og vælg sidste kendte kunfiguration, hvor windows virkede.
Avatar billede frewald Nybegynder
28. juli 2003 - 10:42 #4
Det lyder til enten at være et problem med Windows; Prøv med en repair (boot på Win2K CD'en og vælg repair)
eller et problem med din Harddisk (boot fra CD'en, gå i en prompt og lav en chkdsk)
Avatar billede computerphper Nybegynder
28. juli 2003 - 10:53 #5
Hmm frewald, jeg tror vist også jeg bliver nød til at prøve med repair.
Avatar billede rlg Nybegynder
28. juli 2003 - 12:59 #6
Har du lavet om på dine partitioner?
Der findes en fil i roden af dit C-drev (boot.ini), det kan være den peger på den forkerte partition,. hvis du har ændret på dem.