Avatar billede munk Nybegynder
28. juli 2003 - 00:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cesar opsætning af server

Nogen der kort kan skære ud i PAP hvordan vi bruger dette prog.Vi HAR læst brugsanvisningen LOL (engelsk) og det vi gerne skulle frem til er at to kammerater gerne skulle have forbundet deres putere så de kan hente filer hos hinanden.
A kan godt hente hos B men B kan ikke hente hos A så hvad kære eksperter gør vi galt? (godt spørgsmål)he he
Sætter stor pris på al den hjælp vi kan få.
Tak fordi du orkede at læse alt det her.Håber du har nogen ideer til hvad der er galt..Tak
Avatar billede nmh Nybegynder
28. juli 2003 - 00:34 #1
Prøv lige at fortælle lidt mere om jere konfiguration. Er det hos en af jer I placerer serveren. Jeg har lige været på Google for at læse om Cesar sever. Det virker som om I har valgt en kompliceret måde at løse et simpelt problem på. Men som sagt sig lige lidt mere om jeres udstyr og hvad I vil opnå.

Det er jo ret let at skabe forbindelse mellem to computer over Internetet. I kan endda sidde og fjernstyre den ene computer fra den anden uden at blande en server ind i sagen.

Og hvis jeres primære mål er filudveksling er det lige så let.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. juli 2003 - 08:43 #2
Hvis B's firewall tillader at  A henter oplysningerne, men A's firewall ikke tillader B at hente oplysningerne. Så kan det måske være problemet.

/per
Avatar billede nmh Nybegynder
28. juli 2003 - 15:28 #3
Det I nok vil have lettest ved er at installere IIS (Internet Information Server) fra Microsoft og bruge den til også at være FTP-server.

I kan bruge Internet Explorer til at være FTP-klient.

Se f.eks. her:
http://www.eksperten.dk/spm/371024
Avatar billede munk Nybegynder
01. august 2003 - 13:23 #4
Er det hos en af jer I placerer serveren ?
Vi har bare to alm. putere hvor Cesar er installeret.Det der med hvem der er serveren forstår vi ikke.
Avatar billede nmh Nybegynder
01. august 2003 - 14:52 #5
Mon ikke Hoejrup har fat i noget?
De to maskiner har de Cesar installeret på samme måde?
Avatar billede munk Nybegynder
01. august 2003 - 23:06 #6
jahhh tror vi nok efter at ha`kigget det hele efter..
Avatar billede nmh Nybegynder
01. august 2003 - 23:10 #7
Og I har checket, at I begge har firewall på netkort slået fra?
Avatar billede munk Nybegynder
02. august 2003 - 20:39 #8
tjekker lige...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 10:13 #9
Fandt du en løsning?

/per
Avatar billede nmh Nybegynder
12. august 2003 - 10:46 #10
Hvordan går det så?