Avatar billede streetniki Nybegynder
27. juli 2003 - 23:10 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Nu flipper jeg snart ud på min computer ALLE sammen, kig her

JEG GIVER 200 POINTS TIL DEN SOM KAN KOMME MED EN LØSNING PÅ HVORDAN JEG KAN KOMME AF MED MIT PROBLEM..! MEN JEG TESTER DET FØRST I EVT. ET PAR DAGE, FØR JEG ACCEPTERE SVARET.. DET ER JO MANGE POINTS MAN SKAL AF MED, DERFOR VIL JEG MEGET GERNE VÆRE HELT SIKKER, INDEN JEG GIVER DEM...

Jeg har nu sendt denne email til Nethouse i håb om at DE kan fortælle mig hvordan jeg kan komme af med mit problem i Generals, fejlen: " Sorry, a serious error orroued"

Hejsa Nethouse.

Jeg har nu været på jeres PC cafe mange gange, den på amagerbrogade.

Og jeg har spillet CNC Generals der, og fået meget sjov ud af det.
Når så jeg kommer hjem, eller bare en anden dag og vil spille generals, så kommer der en skide irreterende fejl HELE TIDEN!!! Sorry, a serious error orroued. Det står der..
Min computer er en:

AMD Athlon 2000XP+
512 DDR Ram
80 GB Harddisk
Geforce 2 MX 400 62 MB
Logitech MX 700 (Mus)
Logitech Quickcam (webcam)
Logitech (et eller andet helt nyt i sort)

Jeg tænker bare på, en gang fik I det problem da jeg sad og spillede. Men det gør I ikke mere..
Jeg har nu prøvet at gøre stort set alt ved min computer, købe helt ny blæser til 500 kr. og fået alt den hjælp som EA Denmark overhovedet kan give mig. Jeg har også prøvet på diverse forums at skrive om hjælp, men enten er der ingen som har prøvet det før, eller også er det lige meget hvad vi prøver så virker det ikke..

Men jeg tænkte bare på, hvordan er I sluppet af med det??

MVH NIKI

Ps, Håber VILDT meget at I svare.. :-)

//Email slut...

HVIS NOGLE KAN HJÆLPE MIG, HVILKET EA DENMARK IKKE KAN, FOR VI HAR PRØVET ALT HVAD MAN OVERHOVED KAN, SÅ SKRIV TIL MIG!!!!!!!!!!! JEG FLIPPER SNART TOTALT UD PÅ MIN COMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede freeman Nybegynder
27. juli 2003 - 23:12 #1
har du prøvet en anden version af programmet. Det kan jo være at det er beskadet ?
Avatar billede freeman Nybegynder
27. juli 2003 - 23:13 #2
Forøvrigt.. så er 200points for meget.. Sæt den ned til omkring 60-100 MAX
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 23:17 #3
Avatar billede blyno Praktikant
27. juli 2003 - 23:19 #4
Hvad har du prøvet ?
Bare sådan at vi ikke forslår en masse du allerede har gjort ?
Avatar billede streetniki Nybegynder
27. juli 2003 - 23:32 #5
Jeg køre version 6.0 elller hvad fanden den nyeste nu hedder..
Jeg har prøvet en anden version, det hjalp ikke en skid. Men det sjove ved det er, at hvis man tager mine CD'er eller de andre som er blevet prøvet til at installere med på min, og installere det på nogle andre computere, så virker lortet..
Avatar billede streetniki Nybegynder
27. juli 2003 - 23:32 #6
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juli 2003 - 23:36 #7
Hvis den virker på andre computere, så er det et problem med din computer :-)

Jeg ville teste med en ren windows installation med nyeste drivere. Muligvis skal du ikke tage nyeste NVidia driver. I flg. andre inlæg her på E, kan der være problermer med den. Jeg spiller ikke selv, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Når du har en ren installation (kun med de nødvendige drivere, så tester du spillet igen).

Hvis du kører med Antivirus, så prøv at slå det fra.
Avatar billede streetniki Nybegynder
27. juli 2003 - 23:41 #8
Det prøvede jeg her for noget tid siden. Intet hjalp det..
Avatar billede locturian Nybegynder
27. juli 2003 - 23:54 #9
Bare lige for at høre, har du original versionen, og hvis ja, har du haft en cracket version installeret tideligere ?
Avatar billede dittlau Nybegynder
27. juli 2003 - 23:58 #10
Hvis du har installeret DirectX 9, så prøv at afinstallere dette, kan skabe en masse problemer.

/dittlau
Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
28. juli 2003 - 00:38 #11
Det er pga GeForce 2, har selv har haft masser af spil der gik ned pga jeg havde GeForce 2 GT, så stod der noget i stil med "alvorlig fejl, bla bla bla", så fik jeg et GeForce Ti4800 og nu er der ingen problemer.. :) så nyt Grafikkort.. :)
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 14:30 #12
Directx 9 er afinstalleret.. Directx 8.0 installeret.. Intet hjalp det.

Original cd installeret lige fra start, ingen cracked version på noget tidspunkt. No help... :(

Jeg tvivler også på om jeg skal købe et nyt grafikkort, men jeg står bare sådan, at jeg overhoved ikke ved om jeg skal gøre det, da jeg også kun har 1000kr i alt.
Men overvejede et Geforce 4 MX440..

sw3bb3, hvor sikker er du på at det er det?? Kan du give mig noget konkret på en eller anden måde, eller et ret godt bevis for det? For jeg vil få ret så meget neder på, hvis jeg går ud og køber et grafikkort og så lortet er det samme...

//StreetNIki
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 14:42 #13
ovevejer måske
GeForce4 TI4800SE TV-Out    AGP / 128MB / 2048x1536 / GeForce4 TI4800SE 1.595 kr.
fra edbpriser.dk ?
Hvis jeg altså kan få mor her til at betale det.. :D

Hvordan skal man egentlig sætte det ind i computeren?? Er det bare ind, der hvor mit geforce 2 sidder??

//Streetniki..
Avatar billede locturian Nybegynder
28. juli 2003 - 14:51 #14
1. Det skal så lige siges, at indtil jeg fik mit Geforce FX5900, brugte jeg et Creative Geforce2 TI til at spille Generals med - uden problemer. Jeg kan anbefale dig, at formatere din harddisk, inden du investere penge i et grafikkort, for at udelukke at det er pga. din windows opsætning...

2. Ja, grafikkort sidder som regel i AGP porten (Den brune port) med mindre det er et meget gammelt kort. Så svaret er, ja, ind i det samme slot....
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 15:04 #15
Okay.. Hvad koster sådan et Geforce2 TI? Hvor kan jeg købe det henne tæt på sundby på amager?
Og så har jeg prøvet at formatere min computer, og så installere kun Generals og de nødvendige opdateringer.. Men det hjalp intet. Lidt tid efter kom samme fejl.

2. Så det vil sige, hvis jeg køber er Geforce2 TI skal jeg bare sætte det i den port som det andet Geforce sidder i??

//Street-racing.dk
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 15:05 #16
Hov.. Jeg skulle ikke skrive street-racing.dk men StreetNiki.. Sorry, det er fordi at jeg er så vandt til at skrive street-racing.dk at jeg kom til det..

Min fejl.. :)=
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. juli 2003 - 15:05 #17
Kan du ikke bare låne et andet grafikkort før du investerer?
Avatar billede sw3bb3 Nybegynder
28. juli 2003 - 17:49 #18
Det kan også være pga dine ram. Inde på westwoods hjemmeside står der noget med at det kan være pga ram. Se her: http://eatech.custhelp.com/cgi-bin/eatech.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=VKTs6mPg&p_lva=&p_faqid=11027&p_created=1047584593&p_sp=cF9zcmNoPSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjgzJnBfcHJvZF9sdmwxPTMmcF9wYWdlPTE*&p_li= du kan evt. selv læse lidt rundt på deres side.. det plejer at hjælpe.. :)

har ikke rigtig noget bevis for det kan være pga. grafikkortet, men f.eks postal 2, har problemer med GeForce 2 og det samme med det nye Rainbowsix, så jeg ville skyde på det var derfor.. :)
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 18:53 #19
Jeg har prøvet det der står derinde nu, men det har ikke rigtigt hjulpet.. Der kommer stadig a serious fejl..

Men jeg faldt over det her på Ea. Måske der er en der kan oversætte det til mig?

C&C Generals only supports Nvidia GeForce2, ATI Radeon 7500 32 MB AGP video cards and higher video chipsets. Command & Conquer Generals will work properly with ATI Radeon 7500 or newer chipsets, and Nvidia GeForce 2 or newer chipsets.

The game will not run properly if your computer has an ATI or Nvidia video card with an older chipset than the ones listed on the box, or a chipset from a completely different manufacturer. These include the following chipsets:

TNT2
Trident Blade 3D
Radeon Mobility
Rage 128
S3 ProSavage
Radeon 7200
Vivid XS
Mobility M6
Quaddro4
Intel 810e
Mobility M4
3dfx chipsets
Voodoo4
Voodoo5
SiS 650
GeForce 256 or 256 DDR

If you attempt to run C&C Generals with any of the chipsets listed above, you might encounter a blue screen crash, or a "Serious Error" message. Always make sure that you have installed your manufacturer's latest drivers before running the game.

Hvis det nu er, er der så en som kan finde det bedste af de der anbefalede grafikkort, så billigt som muligt, og så så tæt på sundby på amager som overhoved muligt??

//StreetNIki
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 18:56 #20
Ups.. :D

The game will not run, står der.. Så er det altså ikke anbefalede grafikkort.. Men dem som ikke burde/kan køre det..

Men "understøtter" mit geforce 2 mx 400 64 mb det der der står det "requise"??
Og hvad mener de med det der med Chipset? Er det ramne? På grafikkortet?
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 18:57 #21
Altså understøtter mit grafik kort det de anbefaler?
Avatar billede locturian Nybegynder
28. juli 2003 - 19:00 #22
Geforce2 står på listen over kompatible kort, så i teorien, burde det ikke være dit grafikkort der er problemer med
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 19:02 #23
hmm underligt at der så alligevel er kæmpe problemer med det..

Jeg tænkte på noget..

Der er ikke en af jer som kan komme hjem til mig og se på min computer gratis????
Avatar billede locturian Nybegynder
28. juli 2003 - 19:15 #24
Det er nok ikke besværet værd for os, sorry - Hvis du ikke er så gammel, så hør dine forældre om at tage den ned i en pc forhandler, ellers kan du prøve at købe et nyt grafikkort - www.edbpriser.dk ... Andet kan jeg desværre ikke råde dig til
Avatar billede izemate Nybegynder
28. juli 2003 - 19:34 #25
Tja jeg har selv et Geforce 2 MX 400 32 MB og har gennemført generals uden problemer :-\ så det er ikke derfor.. og det var uden noget opdateringer eller noget alså var det (Måske) Version 1,0

<\\izemate
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 19:35 #26
jeg er 15 år..

Og jeg kender bare godt de der sælgere.. Mange af dem sælger ikke godt, men tænker kun på deres plus i lønnen...

Ellers så find et grafikkort til mig I ville anbefale på EDBpriser.dk

Det skal helst ikke være alt for dyrt, men gerne godt.. BEDRE END GEFORCE 2!! :D
Avatar billede streetniki Nybegynder
28. juli 2003 - 19:53 #27
Avatar billede locturian Nybegynder
28. juli 2003 - 20:08 #28
Ja, det er bestemt ok
Avatar billede streetniki Nybegynder
29. juli 2003 - 09:49 #29
Hmm okay...

Nu har jeg installeret en slags mod til generals.

Den hedder: XmodLite.. En ret stor mod..

Og det fede ved det det er, at nu går den ikke ud af spillet, men genstarter i stedet for.. Efter at jeg havde installeret den i går aftes, der nåede jeg at spillet 4-5 gange.. Alle gangene genstartede min computer kun..

Så hvad tyder det på? Hvad kan jeg gøre ved det?

Der var en på min msn liste, som viste mig hen til noget med nogle grafikkort Detonatoree.. Måske det var det?
Jeg har nu godt nok den der http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_44.03.html men det har ikke gjort nogen foreskel, men ham der på min msn liste, han viste mig det her: http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm

Og så er det lige at jeg tænker.. En detonator.. Har hørt om det før, men sku aldrig installeret nogle af dem.. :D Hehe, så måske er hele problemet der.. Han anbefalede mig at hente, under Windows 2000 & Windows XP, den som hedder 23.12..

Men altså en der kan hjælpe med det?? :D
Avatar billede streetniki Nybegynder
29. juli 2003 - 21:43 #30
Hey, er der ikke nogen som gider svare og hjælpe?? Spørgsmålet har ikke fået en enden endnu...
Avatar billede streetniki Nybegynder
01. august 2003 - 14:55 #31
fair nok så.
Jeg fik ikke løst problemet, og sagde lige fra start, at jeg ville acceptere et svar, hvis det virkede. Og nu er der vidst ikke nogen som gider den her mere, så jeg lukke, svare og tager selv pointene tilbage..
Avatar billede locturian Nybegynder
01. august 2003 - 15:06 #32
Det er da ikke fedt? Vi har gjort hvad vi kunne? Ikke vores skyld at det lyder meget underligt det du har gang i ?
Avatar billede izemate Nybegynder
01. august 2003 - 18:33 #33
jeg senes nu også folk skal have deres point for deres hjælp.. de har gjort et stykke arbejde, samt spildt deres tid for at hjælpe dig bedst muligt også for de ikke noget for det ?
Avatar billede streetniki Nybegynder
03. august 2003 - 15:07 #34
Jeg skrev: JEG GIVER 200 POINTS TIL DEN SOM KAN KOMME MED EN LØSNING PÅ HVORDAN JEG KAN KOMME AF MED MIT PROBLEM..!
Intet har de ting de er kommet med, hjulpet. Så tog jeg dem tilbage. Hvad er der at klare over? De vidste, at hvis det ikke ville hjælpe, så var der ingen points.. Ville I da have at jeg skulle give 200 points væk, til noget jeg ikke selv fik noget ud af? Det er da klart at de skal have noget for det, fordi at de brugte deres tid på det her. Men hvad ville I sige at jeg skulle give? 20-30 points til hver? :)

MVH Mig
Avatar billede izemate Nybegynder
03. august 2003 - 18:49 #35
Ja de skulle have nogle point som tak for hjælpen..