Avatar billede dollas Nybegynder
27. juli 2003 - 20:40 Der er 13 kommentarer

brug af net.exe

Hvordan bruger jeg net.exe til at oprette en bruger på en anden maskine...

Jeg har før brugt den, men nu har jeg glemt hvordan man bruger den...

Jeg er ikke sikker men jeg mener at jeg før har haft en GUI til brug af net.exe

Nogle der kender et util til det?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 20:43 #1
net help user
Det grafiske kender jeg ikke :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 20:47 #2
Det eneste grafiske jeg kunne finde, via google, er til NET SEND.
Avatar billede dollas Nybegynder
27. juli 2003 - 20:47 #3
ja det har jeg prøvet, men det fatter jeg ikke så meget af...

Den kræver jo at brugeren skal laves til den computer jeg sidder ved til et domæne... Det er ikke det jeg vil... Jeg vil oprette en bruger på en remote compouter
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 20:53 #4
Ja så har jeg ikke flere bud.
Avatar billede olfert999 Nybegynder
27. juli 2003 - 21:14 #5
Hej

se nedenstående, angiv maskin navnet som om det var et domæne med "\\" foran.

net user Adds or modifies user accounts or displays user account information.

Syntax
net user [UserName [Password | *] [options]] [/domain]

net user [UserName {Password | *} /add [options] [/domain]]

net user [UserName [/delete] [/domain]]

Parameters
UserName
Specifies the name of the user account to add, delete, modify, or view. The name of the user account can have as many as 20 characters.
Password
Assigns or changes a password for the user's account. Type an asterisk (*) to produce a prompt for the password. The password is not displayed when you type it at the password prompt.
/domain
Performs the operation on the domain controller in the computer's primary domain.
options
Specifies a command-line option. The following table lists valid command-line options that you can use.
Avatar billede dollas Nybegynder
27. juli 2003 - 21:19 #6
Ja, så prøv du det...

prøv at lav mig en cmd string der virker så den opretter brugeren TEST med password TEST på maskinen PCTEST

Jeg kan sku ikke få det til at virke...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
27. juli 2003 - 21:37 #7
Til <bertie>:
"Det eneste grafiske jeg kunne finde, via google, er til NET SEND."
Se lige her: http://www.eksperten.dk/spm/358584
er det noget som DU har fundet og som JEG kunne bruge ?
Til <dollas>: Undskyld jeg blander mig på denne måde...
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 21:45 #8
majsmarken>>Øh, jeg er ikke helt med?
Avatar billede dollas Nybegynder
27. juli 2003 - 21:46 #9
Comon... kom nu lige med en string der virker...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juli 2003 - 23:31 #10
Hvad med control panel | administrative tools | computer management.
Du kan connecte til en anden computer og se dens ressourcer derinde, og dermed oprette brugeren. Eneste krav er selvfølgelig at du kender en administrator konto og at computeren er i luften.
Avatar billede bertelbrander Novice
28. juli 2003 - 23:50 #11
Måske:
net user TEST TEST /ADD /workstations:PCTEST
Avatar billede olfert999 Nybegynder
29. juli 2003 - 19:04 #12
Hej

Du har helt ret man kan ikke bruge net user, det virker kun på den lokalepc eller på et domæne

Hvis du har adgang tilresource kit kan du bruge f.eks addusers.exe eller cusrmgr.exe
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 20:27 #13
Lukketid?