Avatar billede sievers Nybegynder
27. juli 2003 - 20:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win95 med ADSL

Kan man få win95 til at køre ADSl og hvis er det så samme måde som andre styresystemer?
Avatar billede sukos Juniormester
27. juli 2003 - 20:24 #1
sagtens.
Nemmeste er nok hvis du har en router, og en switch eller hub.
Avatar billede sievers Nybegynder
27. juli 2003 - 22:17 #2
Men virker det som alle andre styresystemer hvor man stikker stikket i netkortet og installere TCP/IP?
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 23:15 #3
Ja på helt samme måde.
Hvis du har en router, og du sørger for at din win95- maskine bliver sat til automatisk at modtage sin IP-adresse m.m fra routeren kommer du på. Gå ind i kontrolpanelet, vælg netværk.
Er TCP-IP protokollen installeret?
Hvis ja, vælg egenskaber. Så skal du sørge for der er et check-mærke for DHCP.
Hvis nej så vælger du ny protokol og vælger at få installeret TCP-IP-protokollen.
Avatar billede sievers Nybegynder
27. juli 2003 - 23:59 #4
Jeg har ingen router. Ved ikke hvad man kalder de andre men det er vel en slags modem.
Avatar billede nmh Nybegynder
28. juli 2003 - 00:06 #5
Men du har ADSL?
Man behøver ikke en router. Så skal du blot stikke ledningen fra dit netkort ind i din "ADSL-kasse".
Opsætningen er den samme. Du vil få tildelt IPadresse fra din Internetudbyde.
Avatar billede UlrBri Nybegynder
28. juli 2003 - 00:16 #6
Det kan drille, hvis det er et USB-modem, du har til din ADSL-forbindelse. Win95 er ikke god til USB :( - men hvis dit modem er et af dem, der skal sættes til netværksstikket i computeren, så er Win95 ligesom f.eks. 98. Eneste forskel er, at du muligvis selv skal tilføje TCP/IP-protokollen i "Netværk" første gang, da Win95 som regel ikke selv vælger TCP/IP.
Avatar billede nmh Nybegynder
28. juli 2003 - 00:20 #7
Du skal også finde ud af, om din udbyder giver IP-adresse m.m. automatisk, eller om du selv skal taste tingene ind. Det normale er, at få tingene automatisk.