Avatar billede MID Nybegynder
12. december 2000 - 14:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Admin. passwordet til NT serveren er væk

Hvordan løser man lettest det problem.

Jeg er klar over, at man kan slette SAM filen, ligeledes at man kan åbne NTFS partitionen med en LINUX boot disk.

Men er der ikke en smart måde at fremskaffe sig NT passwordet på. ???
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
12. december 2000 - 14:28 #1
Der findes ikke en smart måde til at finde Password på til admin kontoen !

Desværre :-(
Avatar billede beaviz Nybegynder
12. december 2000 - 14:28 #2
Tjah, smart og smart, men du kan bryde SAM filen, ved at prøve alle muligheder, og efter noget (lang) tid vil du have det oprindelige password i ren tekst.
Avatar billede beaviz Nybegynder
12. december 2000 - 14:30 #3
Mener at john the ripper i nyeste version understøtter SAM filer ...
http://www.openwall.com/john/
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 14:45 #4
Prøv og kig på disse 2 sider !

http://www.ntsupport.dk/0000/0026.html
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Den første har jeg engang brugt på en NT4 Workstation og det virkede fint !

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2000 - 16:51 #5
Du har vel ikke andre brugere med Administrator rettigheder, som kan gå ind og skifte Administratorens password?
Avatar billede karstenh Nybegynder
14. december 2000 - 10:22 #6
NTRecover med NTLocksmith kan gøre hvad du ønsker.
Det koster penge, ja, men det er ofte billigere end at whacke hele systemet, og kan få passwordet ud hvis intet andet virker.
www.sysinternals.com under Utilities for windows NT/2000.
Avatar billede faidros Nybegynder
19. december 2000 - 22:58 #7
Forudsat at det er NT4 og forudsat at der er en almindelig brugerkonto som er åben eller man på anden måde kan komme til mappen:
\\WINDOWS\\SYSTEM32
er her en hurtig og enkel løsning:
REN \\WINDOWS\\SYSTEM32\\LOGON.SCR \\WINDOWS\\SYSTEM32\\LOGON.BAK
COPY \\WINDOWS\\SYSTEM32\\CMD.EXE \\WINDOWS\\SYSTEM32\\LOGON.SCR
Genstart så windows og vent i ca. 15 min.
Nu vil der starte en dos-box med alle rettigheder tilgængelige. Start programmet usermanager herfra:
\\WINDOWS\\SYSTEM32\\musrmgr.exe
og opret en ny bruger med rettigheder som administrator, eller giv den gamle administrator et nyt password.
Er der ikke umiddelbart nogen adgang \\WINDOWS\\SYSTEM32 fordi der ikke er nogen almindelig bruger og partionen er NTFS kan man lave en \"parallel\" installation af NT4 på samme partion. Installér den i en ny mappe (f.eks. \\NYWIN). Log på den i stedet for (kommer som de to øverste i bootmanageren) og lav førnævnte rettelse. Næste gang du booter maskinen kan du logge på den originale installation ved at vælge den 3. indgang i bootmanageren. Indgangene i bootmanageren står i filen C:\\BOOT.INI. Slet de to indgange hvor der står NYWIN i linjen og ret NYWIN i linjen der starter med \"default\" til WIN.
Husk også at fjerne mappen \"NYWIN\" igen hvis du ikke skal bruge den mere. Det skulle være det hele. Good luck!
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. december 2000 - 11:18 #8
Du skal bare bruge programmet l0phtcrack fra http://www.l0pht.com/l0phtcrack/ det kan liste samtlige password i din SAM fil.
Kopier evt. SAM filen til en anden maskine og kør l0phtcrack på filen.
Har brugt den flere gange med stor succes.
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. februar 2001 - 15:26 #9
Hej, fungere det ?
Avatar billede MID Nybegynder
22. oktober 2001 - 08:20 #10
KGJ05 - Jeg har downloaded l0phtcrack, og det virker ganske fint.

tak for hjælpen.

med venlig hilsen
Mikael Dalgård
Avatar billede snowball Novice
22. oktober 2001 - 08:29 #11
Men det tog bare bare lige 8 måneder for programmet at finde password\'et !? *GG*

Snowball