Avatar billede jallejakse Nybegynder
27. juli 2003 - 19:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Formatering af Computer

Hej.

Jeg vil meget gerne have formateret min computer!! Er der nogen der kan fortælle mig hvordan? 200 point!! Jeg er helt ny, og det er det eneste jeg skal bruge Eksperten til, sååå 200 point, det var det højeste man kunne give ellers måtte i skam også gerne få de sidste 100...

Med Venlig Hilsen
Lauritz Jakob Thomsen
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 19:21 #2
Du bør nok lige fortælle lidt mere om din computer. Kører den windows XP windows 98 eller hvad?
Har du en boot-diskette, eller skal du have hjælp til at lave en sådan?
Er det fordi du vil installere windows XP, for så kan det hele klares under installationen?
Fortæl fortæl. Så får du straks hjælpen.
Avatar billede bassi Nybegynder
27. juli 2003 - 19:21 #3
Det afhænger af hvilket styresystem du har, men hvis du har en windows startdiskette, så boot op på den, og så skriver du format c:
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 19:25 #4
Hvis du vil installere win xp sker det med en CD-rom, som du kan starte maskinen med. Du vil her på et tidspunkt få mulighden for at formatere din maskine. Det vil blot være at følge de forslag der kommer.
Avatar billede jallejakse Nybegynder
27. juli 2003 - 19:25 #5
Jeg har Windows XP, men jeg vil gerne instalere et andet styresystem, da min computer næsten ikke kan klare XP... Hva er en Boot-Diskette?

Mvh
Lauritz Jakob Thomsen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juli 2003 - 19:27 #6
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 19:28 #7
Det er en diskette, du lægger i maskinens diskettedrev. Den starter maskinen så man får mulighed for at formatere sin harddisk.
Hvis det er win 98 du vil installere, så fælger der en installationsdiskette med.
Avatar billede jallejakse Nybegynder
27. juli 2003 - 19:30 #8
Det er ikke Windows 98, men Linux...
Avatar billede jallejakse Nybegynder
27. juli 2003 - 19:30 #9
Den der side virker ikk...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juli 2003 - 19:31 #10
hvilken side virker ikke?!
og hvorfor snakker du nu om linux?! du skriver da at du har xp
Avatar billede jallejakse Nybegynder
27. juli 2003 - 19:33 #11
Jeg vil instalere Linux, den side du skrev jeg skulle følge...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juli 2003 - 19:38 #12
du spørger jo ikke om hvordan man installerer linux - du spørger om hvordan du formaterer din pc - så må du gi point for det her, og så oprette et nyt spr.
jeg har ikke en dart forstand på linux
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 19:41 #13
Du skal bare boote på linux disken, på et eller andet tidspunkt kan du formatere. Hvad du formaterer med afhænger af hvilken Linux du installerer,så du vil nok være bedre hjulpet i Linux kategorien.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
27. juli 2003 - 19:42 #14
Det var godt nok lidt sent informationen omkring Linux fremkom, men under installationen af Linux får du mulighed for at formatere og ompartitionere.
Avatar billede jallejakse Nybegynder
27. juli 2003 - 20:14 #15
Okai jeg prøver Linux cd'en, men jeg skulle jo formatere og derfor skrev jeg det i denne kategori...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. juli 2003 - 20:17 #16
http://runehansen.dk/blackwhiteliste/
velkommen og velbekomme
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 20:23 #17
Hmm, du kunne godt have fordelt pointene mellem de 3 (metal_hansen, bassi og nmh), de svarede nemlig på dit spørgsmål, det er ikke deres skyld at du ikke forklarede hele problemstillingen i spørgsmålet!
Bare lige min mening.