Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

er det virus ?

Har hentet en del \"flash-sider\" ned, og åbnet, konen læser samtidig på tekst-tv om ??-big-flash-movies?? virus.
øjeblikket efter: blå skærm. har siden ikke kunne opstarte, får beskeden: ustabil udvidelse af XMS mem. himem.sys ikke indlæst.
genstarter ca 100 gange, flere forskellige \"alvorlige undtagelser\" nævner et par: alv. undt. oe ved 24xc0014821 opstået ved 0028:c00143f7 i vxd---. kaldt fra 0028:c0072cd8 i vxd---.
eller denne: alv. undt. oe 0028:c0275006 i vxd vmm(06) + 00003006
er det virus, bios, el. bundkort der skal ud ???
Avatar billede tttb Nybegynder
12. december 2000 - 13:12 #1
får du sammen fejlmeddelse i fejlsikret opstart ???
Står der noget om hvilken vxd filer det er ???
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. december 2000 - 13:16 #2
Du har selvfølgelig prøvet med din boot disk, ikk?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
12. december 2000 - 13:17 #3
Det må være konen´s skyld, hun sku´ ha´ læst det lidt før.
Avatar billede enlize Nybegynder
12. december 2000 - 13:25 #4
Er det mam?
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:27 #5
hvor vildt, jeg roder vist rundt i det. jeres svar kommer som mails ingen gider svare i chatten, det er det mærkeligeste sted jeg har været. er der et system i dette?
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:30 #6
selvfølgelig har jeg bootet med disk, samme problem. jeg har skiftet ram, samme problem, jeg har afmonteret mit scsi-kort og brænder, samme problem.jeg har formateret c:,d:, og e:, startet med en hel ren windows, prøvet dos og norton. intet virker.
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:37 #7
øv
Avatar billede tttb Nybegynder
12. december 2000 - 13:40 #8
er det dansk windows ?
jeg vil lige slå fejlmeddelsen op på MS technet...
gider du lige skrive den nødagtige meddelse ned !
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:42 #9
Prøv at lure mit web: www.tonituff.subnet.dk
dyrk så lige mit fjæs, dengang var jeg kun morgengrim, nu er jeg morgengrim og nedturstynget.
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:49 #10
tttb:
har prøvet dansk win95 og dansk win98
Avatar billede tttb Nybegynder
12. december 2000 - 13:52 #11
gider du lige skrive den nødagtige meddelse ned.
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:54 #12
selv om min lille hjerne ikke har megen forstand på edb, fornemmer jeg at problemet ligger lidt dybere end windows. denne \"big flash movies virus\" skulle gå i outlook (som jeg ikke har) og gøre noget ved JPEG filer.
jeg kan ikke finde biosopdt. på nettet. måske er det bad chip-set ?
Avatar billede tonituff Nybegynder
12. december 2000 - 13:57 #13
Jeg kan lægge et print af en mail jeg har sendt til en edb-ven op på min hjemmeside. startsiden nederst til højre.
den er på om en halv times tid.
www.tonituff.subnet.dk
Avatar billede fcs Novice
12. december 2000 - 14:34 #14
Den virus der kører i øjeblikket med shockwave/flash movei hedder creative eller prolin. Her er noget info om den og en måde at fjerne den på:

W32/ProLin@MM is a High risk Internet Worm

Virus Name
W32/ProLin@MM
Date Added
11/30/00 2:38:09 PM
Virus Characteristics

This is an Internet worm coded in Visual Basic 6 and compiled as an executable named \"CREATIVE.EXE\". It carries the icon of a Shockwave Media Player application however it is not.

This Internet worm may be received via email in this form:

Subject = A great Shockwave flash movie
Body =
Check out this new flash movie that I downloaded just now ... It\'s Great
Bye
Attachment = creative.exe

When run, this Internet worm will write a copy of itself to the local system in these folders:

c:\\creative.exe
c:\\[WINDOWS folder]\\TEMP\\creative.exe
c:\\[WINDOWS folder]\\Start Menu\\Programs\\StartUp\\creative.exe

It then will send a copy of itself via MAPI email to all users in the address book. As a final note, it sends a note to presumably the author:

Author = z14xym432@yahoo.com
Subject = Job complete
Body = Got yet another idiot

Indications Of Infection
Creation of CREATIVE.EXE on the local file system after running the same file name attached to an email message. Distribution of this file via MAPI email after running the file CREATIVE.EXE.

Method Of Infection
After running the file CREATIVE.EXE, it will write a copy of itself to the local system in these folders:

c:\\creative.exe
c:\\[WINDOWS folder]\\TEMP\\creative.exe
c:\\[WINDOWS folder]\\Start Menu\\Programs\\StartUp\\creative.exe

This worm will then seek files of .JPG and .ZIP on the local machine. These files are moved to the root of C: and an additional extension is added to them of \"change atleast now to LINUX\".

Example: \"c:\\Notebook.jpgchange at least now to LINUX\"

A helpful note about this action however, this Internet worm logs the changes to a file named \"c:\\messageforu.txt\". Within this file is the following text:

Hi, guess you have got the message. I have kept a list of files that I have infected under this. If you are smart enough just reverse back the process. i could have done far better damage, i could have even completely wiped your harddisk. Remember this is a warning & get it sound and clear... - The Penguin

Following the above paragraph is a listing of files from their original location. The files are not damaged or \"infected\", only that they were moved and the suffix added to the end.

Du kan checke om du er smittet med at se efter en fil der hedder \"c:\\messageforu.txt\". Hvis du har den har du virus\'en.

For at fjerne den skal du slette følgende filer:
c:\\creative.exe
c:\\[WINDOWS folder]\\TEMP\\creative.exe
c:\\[WINDOWS folder]\\Start Menu\\Programs\\StartUp\\creative.exe

Efter det er gjort kan du kigge i filen \"c:\\messageforu.txt\". Der står hvilke filer den har rodet med, så du kan restaurere dem. De er IKKE inficerede og kan bare omdøbes til deres originale navn og flyttes derhen hvor de lå før.

Håber at dette hjælper

Peter
Avatar billede fcs Novice
12. december 2000 - 14:35 #15
Hvis du får en blå fejl-skærm tror jeg ikke at det er denne virus der har lavet problemet. Skriv gerne mere info hvis du ikke får løst dit problem.
Avatar billede fcs Novice
12. december 2000 - 14:36 #16
enlize>> Hvorfor laver du et svar, når du ikke har et ordenligt svar? Levér de point tilbage til tonituff, så han kan få hjælp til sit problem!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
12. december 2000 - 16:31 #17
BSOD i windows har for det meste noget med dit hardware at gøre. enten at dine ram er ustabile, eller en alt for varm CPU!
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2000 - 16:46 #18
Tonistuff> Med dit spørgsmål om der er noget system i dette, kan jeg svare: JA!

Dette er ikke en live chat - men et forum, hvor andre så kan følge med i hvad der sker/er sket. - På denne måde er der mange flere som ser hvad spørgsmålet går ud på end der ville ha været i en \"normal\" chat.

De mails du får, er bare information om at der er sket noget i det spørgsmål du har oprettet - eller deltager i. Hvis folk skriver en kommentar, kan du ikke give vedkommende point. Kommer folk med et svar, skal du ikke accepetere - med mindre at det er svar på dit spørgsmål.

Du kan reducere antallet af mails, ved at gøre følgende:
Tryk på dit navn oppe i højre side af denne side, tryk på \"dine indstillinger\" og sæt hak i \"Send kun én E-mail til mig, når der er indlæg jeg ikke har set i de spørgsmål, hvor jeg deltager.\"

- Forsat god dag!