Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 14:53 Der er 22 kommentarer

LCD skærme - anbefalede firmaer

hej - et kort spørgsmål til expertpanelet.
hvilke firmaer vil i anbefale ved køb af LCD skærme (17")

//carsten
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juli 2003 - 14:57 #1
Samsung B serien (ex. 172B/BM). IKKE S serien. Kender ikke N serien.
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 17:11 #2
den ser spændende ud, men mon ikke den er for langsom i response time (25 ms) - hvis man skal spille spil ???
Avatar billede kfz Nybegynder
27. juli 2003 - 17:44 #3
du kan også kigge på LG Flatron L1710B http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514967938
den har en response time på kun 16 ms, og giver et godt billede
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2003 - 17:46 #4
Vil til hver en tid anbefale Philips :)
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 18:41 #5
hvor vigtig er response time for tunge 3d spil
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 18:43 #6
MEGET!

hvis det er muligt skal du have ms
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. juli 2003 - 18:43 #7
jeg har handlet med IBM og syns de er totalt ringe. hvis man ikke har mere end 6-8 pixelfejl så gider de slet ikke høre på en - det er for dem et salgbart produkt.
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 18:44 #8
hvad - ms hvad.
hov nu kom jeg til at give dig point. nå fuck det
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 18:44 #9
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 18:44 #10
ups 16
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 18:45 #11
du har da ikke givet mig point :-p
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 18:45 #12
nå, så gav jeg dem til en anden, har du selv den skærm du anbefaler
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 18:46 #13
jeg har bygget en computer med den, det er den hurtigste du kan få (16ms) som fladskærm.. og du har ikke givet dine point endnu. kan jo stadigvæk lægge et svar
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 18:49 #14
nåh ja. det er den samme kfz har anbefalet længere oppe. jeg må nok tjekke den ud. folk klager meget over pixelfejl på edbpriser. men så må jeg jo bare gå i en butik og købe dem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. juli 2003 - 18:57 #15
køber du pr postordre, kan du altid, ubetinget, returnere den hvis der
bare en pixelfejl (eller hvis du bare fortryder). Du betaler selv returporto.

I en forretning kan du forlange at få en 0-pixels garanti - eller gå et
andet sted hen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juli 2003 - 21:45 #16
mrmox2> det lyder da ikke godt at et så stort og verdensomspændende firma ikke over holder ISO-standarden for pixelfejl.....
Avatar billede scandal Nybegynder
29. juli 2003 - 12:45 #17
se evt. her:
http://www.tomshardware.com/display/20030626/index.html

Hyundai Q17 (20ms) er deres favorit. Faktisk mener de der er mindre ghost på denne end konkurrenterne med 16ms ...

Jeg overvejer selv at købe denne hyundai skærm med DVI-indgang, eller ACER732 (find den på edbpriser.dk)
Avatar billede scandal Nybegynder
29. juli 2003 - 13:03 #18
kommentar udplukket fra Tomshardware:
When we tested the first monitors of this kind, the Iiyama AS4314UTG and Hitachi CML174SXW, we were surprised to find much less afterglow on the 20-ms monitor than on the 16-ms. We have gone into this matter since then, and it turns out that the term 16 ms is exaggerated. 16 ms (max.) would be more accurate. If the manufacturers were really frank about this, they would indicate that 16-ms panels only display 262,000 colors instead of the usual 16 million. In fact, AU Optronics uses its extra fast response time to display 16 million colors in the end. With luck, the color your game needs will be one of the 262,000available to start with and, if so, the response time actually will be 16 ms.

But if the color is not in the 262,000 table, the panel will display the two closest shades alternately. Because the display is very fast, your eye will only detect one shade, the right one. But for you to see an image, the monitor has to draw two of them. (AU Optronics has confirmed this.)

And here another question crops up: how do they compare with 25-ms monitors? The tests show that the 16-ms monitors are still more responsive than the previous generation of monitors. This is mainly due to differences in the methods of evaluating response times. Some will use the time required to change from white to black and back again; others will substitute the black for a gray, and yet others will average out other results... And so, you find yourself with a problem similar to that of pitches on CRT monitors: different ways of calculating make it difficult to compare end values. If only they'd all adopt the same system.... (A guy can dream!)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
29. juli 2003 - 17:22 #19
Prøv at tjekke den her http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597920 ... 23 ms ... njartjar men den ser da fed ud! (18.1" viewable!!! Det er dér jeg er solgt ;))
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2003 - 20:35 #20
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2003 - 20:38 #21
og det sidste - mine bud på en ok LCD skærm: http://www.eksperten.dk/priser/hardware/hardware-vis.asp?Kode=H001425
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2005 - 09:53 #22
Sker der noget i dette tudsegamle spørgsmål?