Avatar billede kali Nybegynder
27. juli 2003 - 11:57 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Farver, navigation, læsbarhed

Hej
Så har jeg fået ændret siden
www.stien.dk/galleri og vil gerne bede om en yderligere kommentar.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. juli 2003 - 12:09 #1
(1) Informationsdelen på siden er ALT for lille. Når jeg kommer ind på siden kan jeg se at det er noget om Lars Bo's galleri, men hvem er Lars Bo og hvad kan jeg finde på galleriet, der står noget uder information, men jeg vil gerne vide det fra starten. Især når de startside er intetsigende, efter min mening, den fortæller ingenting.

(2) Synes du skal centrere indholdet i det hvide felt til højre. Det skaber bedre harmoni, og der bliver ikke et stort spildfelt ude i siden (1280*1024).

(3) Hvorfor have en hoved og under kategori, kan du ikke lige så godt smide alle kategorierne under samme side?

(4) Dine blå frem/tilbage knapper passer ikke særlig godt ind på siden, efter min mening.
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 12:11 #2
når man går ind under dine billeder er der 2 blå pile øverst ... for mig ser de ud til ikke at have nogen effekt..

hvorfor ikke lave billederne som en JavaScript Popup i stedet for at åbne dem i et nyt vindue?

//Anders
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 12:12 #3
din gæstebog er heller ikke særlig pænt bygget op. du kan lave den meget pænere og mere simpel
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 12:14 #4
siden er udviklet i samarbejde med per andresen,

webdesigner: www.webstien.dk

når du klikker på webstien fra din side åbner den inde i din frame.. lave den så den popper op i en nyt vindue
Avatar billede kali Nybegynder
27. juli 2003 - 12:31 #5
De to blå pile som i alle er meget negative overfor er ved at blive ændret.
Jeg skal sige at mine evner indenfor bygning af websider strækker sig til ændring af farver og fonte og så ikke meget mere, resten bygger per som er min nabo.
det med billedet og stor skærmopløsning, det skulle også gerne se pænt ud i 800x600 som trods alt udgør 46%.
webstien skal naturligvis åbne i nyt vindue, og dette vil blive rettet.
når du skriver at gæstebogen ikke er særlig pæn, ville det være dejligt om du kom med et forslag til forbedring.
Avatar billede superanden Nybegynder
27. juli 2003 - 12:33 #6
i stedet for at have den opdelt i 4 kolonner hvor den bagerste altid er vildt stor, vil jeg foreslå dig at lave måske 2 kolonner med 3 rækker i den første og 1 i den sidste, så har du plads til en stor kommentar uden at der ser vildt kikset ud
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. juli 2003 - 13:12 #7
kali >> Ved at centrere indholdet i højre side, burde det jo netop også se godt ud lige meget om du bruger 800*600 eller 1280*1024
Avatar billede kali Nybegynder
27. juli 2003 - 19:52 #8
Hej superanden
din ide tages op til overvejelse.

Hej jakobclausen
vil dit forslag til centrereing af billede ikke medfører at dette skal minimeres for at kunne ses inden for rammen af 800x600 uden meget store scrollbars?

hilsen
lars bo
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. juli 2003 - 20:09 #9
kali >> Nej det kan jeg da ikek se nogen grund til - istedet for at det står i venstre del af det hvide felt, vil den blot komme til at stå midt på.
Ved en høj opløsning vil billedet ikke fylde ret meget, og der vil derfor blive en del tom rum, men ved at billedet så kommer til at stå i midten virker det ikke så voldsomt.
Avatar billede kali Nybegynder
02. august 2003 - 19:09 #10
hej
så har jeg lavet/fået lavet de rettelser jeg mener der skal til, hvad mener I?
hilsen
lars bo
Avatar billede kali Nybegynder
08. august 2003 - 01:16 #11
Hej jakobclausen & superanden
I får hver 15 points for jeres indsats, selv om i ikke er færdige med jeres arbejde. I har trods alt ikke kommenteret den færdige side.
Superanden får pointene for gæstebogen, som er blevet god, selv om ingen bruger den.
Jakobclausen får sine points for centrereingen af siden og udskiftningen af de blå pile.
hilsen
lars bo
www.stien.dk/galleri