Avatar billede darkdruid Nybegynder
26. juli 2003 - 23:47 Der er 9 kommentarer

Info om hvordan man forklarer hvordan et design skal være

Dette er ikke et spørgsmål men en lille info ting der måske kan hjælpe folk til at fortælle hvordan deres design skal se ud.

Størrelse: skal den passe til 800x600, 1024x768 el. højere.
Farver: Hvilke farver skal designet have (baggrund, links tekst osv.).
Billeder: links til billeder designeren kan/skal bruge i designet.
Skitse: evt. link til skitse som du har tegnet i et billed program eller i hånden og indscannet.
Navn/tekst: Navn på side og hvad der skal stå på evt. topbanner el.lign.
CSS/StyleSheets: Skal siden bruge CSS eller ej (i selve dokumentet eller ekstern .CSS fil).
Popup ved link: Skal siden poppe op ved tryk på link/billed (ulempe hvis besøgende har en popup killer).
Splash screen: Startside med sidens logo på et billed hvor man skal trykke på for at komme ind på siden.

Jeg håber der er nogen der kan bruge dette til noget.
Hvis i synes der mangler noget, så bare tilføj ;)

/out Dark Druid
http://darkdruid.frac.dk/
michael-andersen@e-mail.dk
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 00:37 #1
obs:

Det er ikke tilladt:
....Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.

Og hvad siger du informationen skal bruges til?
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
27. juli 2003 - 10:32 #2
Synes Miss-G er liiidt negativ *G*! Men hun har sgu ret, har hun!!

2. 6: Det er ikke tilladt at gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. Det er heller ikke tilladt at skrive links til egne websider som del af ens signatur.

Men det med det dér info.. >Det står der ikke noget om?!.. Så vidt jeg kan se da.. Men okay, kan nu heller ikke se hvad det skal bruges til.. Egentlig.. Selvom det helt sikkert er i en god mening.. Nå!

/Rasmus
Avatar billede saj Nybegynder
27. juli 2003 - 19:46 #3
så vidt jeg har forstået, er det meningen at folk der søger design til en hp, læser dette først så det bliver nemmere for folk at løse opgaven. har tit set folk der søger et design, og det eneste de skriver er at de søger et destign og det er ikke nemt at løse sådan en opgave. det giver self rimligt frie hænder til designeren, men når de så ser det er det ikke lige det de havde ønsket og så er der spildt en del tid på et design der ikke bliver brugt....
Avatar billede designtrolden Nybegynder
27. juli 2003 - 22:07 #4
Al' spæk til de hoveder, der allerede har kommenteret indslaget. Det er vigtigt at kende reglerne (for at kunne bryde dem!) O o .

Jeg vil med glæde og stolthed besvare spørgsmålet.
Alt - opløsning, farver, funktionalitet osv. - Alt afhænger af målgruppen! Et mere præcist svar kan du ikke få, da jeg ikke er sat ind i det pågældende projekt. Målgruppen afgører om det er noget de gider bruge tid på - og derfor er det dem der i sidste ende afgører om en HP er god eller ej.

Mvh.
Karsten
Avatar billede miss-g Seniormester
27. juli 2003 - 22:27 #5
Designtrolden - du glemte at lægge et svar *G*
Avatar billede darkdruid Nybegynder
01. august 2003 - 03:48 #6
ja ja sorry omkring linket... det ka jeg jo ikk ændre nu.. :/
Avatar billede cozey Nybegynder
04. august 2003 - 00:34 #7
cool lille guide ... så kan vi linke til den når folk ikke beskriver deres opgaver ordentligt...
Avatar billede davaus Nybegynder
16. august 2003 - 21:48 #8
Hey!
Først og fremmest skal dit design være meget større! Så fortrækker jeg en menu i venstre, højre og toppen... så har jeg midten til at designe i
Avatar billede cozey Nybegynder
22. august 2003 - 04:07 #9
davaus>>>
Tag dig sammen!... læs liiiiige spørgsmålet en gang :o)