Avatar billede jnrmgs Juniormester
26. juli 2003 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

AVI til SVCD

Hej!

Jeg forsøger at konvertere en AVI-fil til SVCD. Den laver en MPG-fil, og den kan jo så brændes til en SVCD.

Mit problem er at filmen bliver aflang på den lodrette led, når jeg afspiller den, vistnok 480 x 576. Den får i hvert fald ikke samme format som den oprindelige AVI-film.

Skal det være sådan? Eller det kommer måske til at se anderledes ud når man afspiller filmen fra CD'en når jeg er færdig? Jeg vil nødig brænde filmen, hvis hele bliver aflangt! Jeg bruger TMPGEnc til at konvertere.

Håber at nogen kan hjælpe lidt!

JN
Avatar billede mchief Nybegynder
26. juli 2003 - 18:54 #1
www.vcdhelp.com der en del guider :)
Avatar billede mik30 Nybegynder
26. juli 2003 - 23:00 #2
Jeg går ud fra at du bruger windows media player, der har jeg nemlig det samme problem.
Prøv powerdvd, du kan hente en trial her:
http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=28
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2003 - 23:29 #3
Ja, opløsningen er go' nok. Men det er din Aspect ratio der ikke passer.
Har du brugt den indbyggede template til at lave SVCD ?
Husk at den skal stå til 1:1 i "source aspect ratio", og til "Full screen (keep aspect ration) i Video arrange method.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2003 - 23:32 #4
Du kan læse lidt om Aspect ratio her:
http://nickyguides.digital-digest.com/aspect.htm

Noget af det vigtigste når man resizer video :o)
28. juli 2003 - 17:49 #6
Hvad med "Aare AVI to VCD/DVD/SVCD Converter", -på www.trueshareware.com
-men med den trial man kan downloade, vil der stå tekst på billedet, igennem hele filmen.
-så den SKAL købes! -eller noget ;-)
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2003 - 17:54 #7
Hvorfor skal man købe, nå det kan laves gratis med TMPGEnc :o)
Avatar billede jnrmgs Juniormester
28. juli 2003 - 18:40 #8
Hej igen!

Nu har jeg fået lavet en SVCD med TMPGEnc, der fungerer fint. Nu mangler jeg bare en DVD-afspiller :-) Jeg har dog netop i dag bestilt en.

phatlasse og miss-g må deles om pointene.

JN
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2003 - 18:57 #9
Cool :o)
Husk at købe en afspiller der understøtter SVCD
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2003 - 16:32 #10
lukketid ?
Avatar billede jnrmgs Juniormester
10. august 2003 - 16:41 #11
Her er pointene!