Avatar billede tzm Nybegynder
26. juli 2003 - 17:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan forøger man den allokerede hukommelse

I en IBM pc med 1 gigabyte ram viser Windows Joblisten 60 MB i allokeret hukommelse og maskinen kører da heller ikke imponerende

jeg har geninstalleret hele xp men det har ikke hjulpet
Avatar billede nmh Nybegynder
26. juli 2003 - 18:00 #1
Hvad med at teste din store mængde RAM? se her:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede tzm Nybegynder
27. juli 2003 - 10:49 #2
problemet er ikke at AFLÆSE hvor meget hukommelse jeg har til rådighed - det viser Windows jo - men at ÆNDRE tallet
Avatar billede nmh Nybegynder
27. juli 2003 - 11:13 #3
Allokeret hukommlese i joblisten: Det er blot hvad windows bruger for øjeblikket. Det er ikke et tal man ændrer!

Hvis der er RAM-fejl, vil windows kun opfatte RAM-lageret som værende fra start til det sted, hvor der er fejl.
Hvis du går ind i kontrol-panel og vælger system vil du kunne se, hvordan windows har opfattet dit lager.
Hvad står der der?

Du bør teste dit RAM-lager, hvis der vises et for lille tal isystem/generel.
Avatar billede tzm Nybegynder
27. juli 2003 - 15:25 #4
ok !
der står 0,99 GB og den kører faktisk også fornuftigt nu. Før geninstallationen var den ekstremt langsom (30-60 sek for at starte simple programmer) og jeg troede derfor at det lave tal viste den faktiske formåen :-)