Avatar billede barfoed Nybegynder
12. december 2000 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mindstorm på mac ???

Jeg er den lykkelige ejer af en powerbook G3, med, i denne sammenhæng interasante, indbygget usb og infarødport.

Mit spørgsmål går så på om mindstorm sender tårnet kan sluttes til macen eller jeg kan bruge den indbyggede infarødeport?

Og dernæst hvilken software jeg skal bruge??
Avatar billede jakobsj Nybegynder
22. december 2000 - 19:24 #1
gå ind på http://www.lego.com/dacta/robolab/robovmind.htm der kan du finde hvad du har brug for

mvh Jakobsj
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
25. januar 2001 - 15:19 #2
Hej Barfoed

Mindstorm kører kun til PC, ikke Mac.

mvh
mikkel_breum
Avatar billede barfoed Nybegynder
06. februar 2001 - 12:13 #3
Til jakobsj
Fint nok der har jeg også været, men problemet er at jeg ikke har nogen serial port. Dacta forudsætter at man har en serial port i deres hardware list
Avatar billede styxx Nybegynder
19. februar 2001 - 14:56 #4
Det er ikke muligt at benytte den Infrarøde port,
da protokollerne ikke er kompatible.
Den eneste mulighed du har er at købe en USB til Seriel adapter.
Lego Mindstorms softwaren kører som bekendt ikke på Mac, med mindre du bruger en emulator som Virtual PC.
En anden og bedre løsning er at benytte NQC (Not Quite C),
prøv selv at søge efter den, der giver betydelig bedre mulighed for at programmere RCX\'en.

mvh StyxX
Avatar billede barfoed Nybegynder
28. februar 2001 - 16:46 #5
==> styxx
Jeg har prøvet NQC, men den vil heller ikke bruge min indbyggede infrarøderport. Jeg har både prøvet en beta og en der udgav sig for at være stabil ? Ellers gode forslag! Men ligger  du ikke lige inde med det der løser mit problem? :-)
Avatar billede styxx Nybegynder
01. marts 2001 - 10:16 #6
Det kan ikke lade sig gøre at bruge den indbyggede IR-port, med mindre du selv vil skrive en driver.
Du er nødt til at købe en adapter til din Mindstorms IR sender/modtager, det er den eneste mulighed du har desværre.

mvh StyxX