Avatar billede weez Nybegynder
26. juli 2003 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer mht CamStudio

Når jeg optager fra skærmen med CamStudio virker det fint. Den medfølgende player afspiller også filmene som de skal. Derimod prøver jeg at komprimerer filmene med VirtuaDub til f.eks. XivD formatet bliver den optagede films varighed sjovt nok forlænget med x10 eller x20 gange så hvad der skulle vare 1 minut, nu bliver til 10-20 mins.

Andre der bruger CamStudio som har en god ide til hvad jeg kan gøre for at komprimere de opdagede film ? Vil meget gerne blive ved med at bruge VirtuaDub hvis det kan lade sig gøre. At gå over og bruge DivX formatet må betagnes som en absolut nødløsning, da jeg ikke har i sinde at betale for det codec.
Avatar billede henninga Novice
26. juli 2003 - 12:16 #1
DivX codec er gratis - hvis det er dét der holder dig tilbage.
Men det løser nok ikke dit problem. Jeg kan ikke hjælpe med CamStudio - sri.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juli 2003 - 12:18 #2
Har du prøvet med VirtualDubMod v1.5.1.1a?

Link: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_tools/virtualdubmod.cfm

/per
Avatar billede weez Nybegynder
26. juli 2003 - 12:35 #3
Well tror nu ikke det er det valgte codec der er problemet. Undrer mig bare om hvad andre brugere som bruger CamStudio har valgt at gøre. En 3-5 minutters *.avi film recorded fra skærmen fylder ikke mindre end det samme som en alm. divx film altså ca. 700mb. hvilket er alt for meget :) Har ikke kunnet finde noget på nettet ang. hvad folk bruger for at komprimerer *.avi'en fra CamStudio. Vil prøve dit forslag hoejrup og se hvordan det går senere idag.
Avatar billede weez Nybegynder
27. juli 2003 - 12:29 #4
Fandt selv ud af årsagen. Ved at bruge compressing toolet indbygget i CamStudio og comprimere det med DivX 5.05 virker det ganske ok.
Avatar billede weez Nybegynder
27. juli 2003 - 12:30 #5
Lukker dette