Avatar billede nlsaeg Nybegynder
25. juli 2003 - 17:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Seagate Barracuda 120GB vil ikke boote

Hvordan kan jeg boote fra denne, så sikkert glimrende, harddisk?

Når jeg booter (har fdisket/formateret, installeret osv!!! på den) - skriver den:

Novell Netware Ready Firmware v1.00 (040809)
(og en masse andet om novell)
Længere nede står der så:

RPL-ROM-ADR: 000A EB70 2BBB
RPL-ROM-IRQ: 12
RPL-ROM-PIO: D000
RPL-ROM-SLT: 3

RPL-ROM-PPC: '1 -> 5'
(Med '1 -> 5' skal forstås at den tæller fra et op til fem)

Når den så er færdig med det skriver den ydeligere:

Boot Failure
Reboot or Insert Boot Device (...forenklet. Jeg trykker <enter>)
Searching for boot-record from IDE-0..OK
ugyldig partitionstabel.

Hvis jeg ikke skal bruge fdisk til at oprette partitioner med, hvad så?
-AH
Avatar billede superanden Nybegynder
25. juli 2003 - 17:52 #1
Har du husket at sætte jumperen til master? lyder som den samme fejl jeg fik på lasses computer
Avatar billede nlsaeg Nybegynder
25. juli 2003 - 17:53 #2
Yup. den står til master. Jeg har også prøvet cable-select, men det var samme fejl.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
25. juli 2003 - 17:54 #3
hvem er Lasse?
Avatar billede langthjem Nybegynder
25. juli 2003 - 17:55 #4
Er det standard onboard IDE-controlleren du bruger? Eller har du en anden PCI controller du bruger til disken?
Avatar billede nlsaeg Nybegynder
25. juli 2003 - 17:56 #5
Det går jeg ud fra. Jeg bruger i hvert fald ikke noget specielt, for at boote fra min IBM-disk
Avatar billede langthjem Nybegynder
25. juli 2003 - 18:01 #6
Hmm... jeg ville nok smide en win2000/xp install disk i, og så afbryde den lige efter den har formateret disken under installationen, det plejer at fikse en masse disk problemer. Ellers kan du jo lade Norton DiscDoctor kigge på sagen.
Avatar billede nlsaeg Nybegynder
25. juli 2003 - 18:02 #7
Jeg har ikke nogen af de værktøjer, desværre
Avatar billede langthjem Nybegynder
25. juli 2003 - 18:03 #8
Hmm ... altså grundlæggende, det der er galt, er at CMOS ikke kan finde MBR'en på din HD. Så det er den du skal ha' genoprettet.
Avatar billede nlsaeg Nybegynder
25. juli 2003 - 18:05 #9
Men burde en fdisk ikke fikse MBR'en?
Avatar billede langthjem Nybegynder
25. juli 2003 - 18:53 #10
Boot på en diskette (Win98 e.lign.) og brug kommandoen: fdisk /mbr
Det skulle fikse din MBR, og samtidig ikke fjerne dine filer.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
26. juli 2003 - 01:53 #11
Synes det er træls man blander Lasse ind i dette spørgsmål uden at få af vide hvem han er !!!!!!!!!!!
Avatar billede evildon Nybegynder
26. juli 2003 - 03:18 #12
Jeg kender også Lasse jeg har klaret det problem han havde med gafikkortet.