Avatar billede hsm Nybegynder
25. juli 2003 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VMware Wkst. på Server 2003 netproblem

Jeg har en Windows Server 2003 der fungerer som RRAS NAT  router/firewall mellem to subnets, Inside og Outside.

På denne maskine er der installeret VMware Workstation 3.2, og VMware Bridge protocol er binded på Inside netkortet, ikke op Outside.

VM maskinerne kan fint se Inside subnettet, og kan sågar også pinge Outside netkortet (routed gennem RRAS), men det er ikke muligt at route gennem RRAS til andre IP adresser på Outside subnettet.

Hvis jeg binder VM Bridge protocol på Outside vælger VMware dette netkort i stedet, og så kan den fint se Outside nettet, men selvfølgelig ikke Inside nettet (hvilket den jo heller ikke skal kunne).

Jeg ønsker ikke at have to virtuelle netkort kongigureret i VM maskinerne, da hele sikkerheden jo så bliver kortsluttet.

Der er ikke firewall på den virtuelle maskine, og heller ikke på nogle af adresserne på Inside nettet.

Opsættet er forsøgt flere gange med samme resultat.

Er der nogen der har en god idé til hvordan man kan få det til at virke?
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2003 - 14:29 #1
Hvad med at installere Virtual PC i stedet for ???

For det første kører det bedre og jeg tror måske dine problemer vil være løst !!!
Avatar billede hsm Nybegynder
25. juli 2003 - 16:17 #2
Faktisk mener jeg ikke at VirtualPC er bedre end VMware, selvom dette problem måske ikke lige ville opstå på VirtualPC.

Men når jeg nu allerede har betalt flere tusinde kroner for en VMware er det ikke så brugbar en idé.
Avatar billede olfert999 Nybegynder
27. juli 2003 - 21:23 #3
Har du prøvet om andre maskiner kan komme ud via. denne server ?
Avatar billede hsm Nybegynder
28. juli 2003 - 08:43 #4
olfert999 >> Jeps, alle andre maskiner på Inside kan fint route igennem til Outside nettet.
Avatar billede hsm Nybegynder
11. august 2003 - 13:02 #5
Lukker den igen ...