Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. juli 2003 - 12:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

HDD findes i BIOS men ikke som drev

Jeg har en HDD som findes, når jeg kigger i BIOS. Den findes også når jeg kigger på enhedshåndteringen, men jeg får ikke noget drevbogstav frem.

- Hvad kan det skyldes?

- Og kan jeg på nogen måde få fat i mine data på disken?
Avatar billede x-offer Nybegynder
25. juli 2003 - 12:43 #1
Hvad har du sat jumperen til?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. juli 2003 - 12:45 #2
Den står på slave, som den skal!
Avatar billede x-offer Nybegynder
25. juli 2003 - 12:47 #3
okay.. hvis du er sikker på du har sat din/dine diske rigtigt kan jeg ikke hjælpe..!
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
25. juli 2003 - 12:50 #4
Er det en hel ny HD?

I så fald skal du initiallisere din HD i W2K...
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. juli 2003 - 12:50 #5
Det er jeg :) Er der nogen, der kender et program, hvor man kan tilgå diske, som tilsyneladende er defekte, men findes af BIOS!
Avatar billede rlg Nybegynder
25. juli 2003 - 12:52 #6
1) Højreklik på "Denne/my Computer" og vælg "Administrer/Manage"
2) Vælg "Diskhåndtering"

Her listes alle dine diske med status. Hvad er statusen på din disk og kan du se i det grafiske felt om den er partitioneret?

/Rasmus
Avatar billede x-offer Nybegynder
25. juli 2003 - 12:54 #7
har du formateret den?
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. juli 2003 - 13:03 #8
rlg > disken vises ikke i diskhåndtering.

x-offer > disken er formateret.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. juli 2003 - 13:04 #9
rlg > den har et ! over sig og står som dynamisk og fremmed.
Avatar billede lsolesen Nybegynder
25. juli 2003 - 13:09 #10
nu har jeg fået den til at være dynamisk og online, men de andre to diske jeg har står som grundlæggende. Betyder det noget?
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2003 - 14:18 #11
hvis du ikke køre raid eller noget andet så skal de stå som grundlæggende! du kan også rette det derinde, men hvis du har noget data på så mister du det!
Avatar billede rlg Nybegynder
25. juli 2003 - 17:12 #12
Nej det betyder ikke noget at den er dynamisk. Eller rettere, så længe du bruger den i et win2k+ miljø. Det giver lidt ekstra muligheder - såsom at lave SoftwareRAID a diske eller "samle" alle dine forskellige diske til en logisk drev. (F.eks. D:). Bare husk at hvis du går til et ældre system, skal den formateres for at virke.
/Rasmus
Avatar billede rlg Nybegynder
27. juli 2003 - 14:50 #13
Hva' gav det resultater?
Så kunne man måske lige få lidt point §;o)
Avatar billede lsolesen Nybegynder
27. juli 2003 - 15:16 #14
Det er der ingen tvivl om, at man kan. Jeg skulle bare lige tjekke, om det nu også kørte dagen derpå. Det var rlg's løsning om bragte mig på sporet, så han render med puljen.