Avatar billede jafet Nybegynder
25. juli 2003 - 00:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

OC Program?

Jeg har lidt problmer med at finde et overclockings program til nvidia grafikkort der supporter den nye 44.03 driver...

Rivatuner kan højst til 40 driverne... Men kan der ske noget ved at prøve selvom den ikke supporter lige den driver ?
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 00:18 #1
Rivatuner er lige ved at være ude med en nye version der skulle understøtte dem (v.2) ellers dur den nyeste Rivatuner der er ude nu ellers da fint med mine 44.03 på et Geforce 4 ti 4600 (ASUS)... det lyder meget som om du har en gammel version... hvis du køber PCGaming World (PCGW) nyeste nummer skulle den være med :-)
Avatar billede jafet Nybegynder
25. juli 2003 - 00:27 #2
Tak for svaret...

Nej jeg har den nyeste Rivatuner fra guru3d.com...
Den hedder 2.0 Release Candidate 12.4
Tror nok det er de nyeste i hvert fald..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. juli 2003 - 00:28 #3
Der s
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. juli 2003 - 00:28 #4
Skod!!!

Der sker intet ved at bruge en ældre version, der brokker sig over den ikke kender driveren! Jeg har i hvert fald ikke oplevet problemer endnu...!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. juli 2003 - 00:30 #5
Og det var faktisk et svar :o)
Avatar billede jafet Nybegynder
25. juli 2003 - 00:32 #6
Jamen det prøver jeg så....
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. juli 2003 - 00:34 #7
Takker!

Det vigtigste er at gå langsomt frem! Altså, 5Mhz ad gangen og så køre f.eks. 3dmark2001 mellem hvert trin, indtil der opstår grafikfejl... Så er der et eller andet, der er presset for meget!
Start med at skrue op for RAM'ne og når du har fundet max. dér, går du i gang med GPU'en :o)
Avatar billede jafet Nybegynder
25. juli 2003 - 01:37 #8
Hmm ok.. Jamen er det tydeligt at se når der kommer grafikfejl...?

Og når man så har fået RAM'ene på deres yderste skal man så lade dem blive på det og så tage GPU'en eller GPU for sig selv...
Håber det er forståelig nok...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. juli 2003 - 13:01 #9
Som regel låser programmet eller der vil komme f.eks. sorte streger og forskellige grafiske uregelmæssigheder, så det er ganske tydeligt.

RAM'ne op på max. og derefter GPU'en. Når du har fundet max. for dem begge samtidigt, kan du prøve at skrue lidt ned for RAM'ne og så skrue lidt mere op for GPU'en. Men der er mest at hente ved at clocke RAM'ne, vil jeg mene. Det giver i hvert fald den bedste ydelse i spil, selvom antallet af points i 3dmark2001 måske er en smule højere med en højere GPU'frekvens.
Det er i hvert fald min erfaring :o)
Avatar billede jafet Nybegynder
25. juli 2003 - 15:04 #10
OK jeg prøver mig frem.... Og tak igen kreidler...

Er det ikke også dig der er på mopedgallery.dk forum ?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. juli 2003 - 16:11 #11
The one and only ;o) Altid til rådighed...
Avatar billede jafet Nybegynder
25. juli 2003 - 20:56 #12
Nå ok... Så du har både forstand på pc & knallert... det må jeg sige...

Fedt billede du har på MG !! Onslow styre !! :D
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
26. juli 2003 - 02:31 #13
He's rock 'n' roll, my friend ;o) Under "Fremtid" i min blå bog fra gymnasiet står bl.a. "Arvtager for Onslow i serien Fint Skal Det Være!" :oP

Hvad jeg ved og ikke ved, er til gengæld svært at finde ud af - ved bare en masse mærkelige ting *G*