Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 21:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bios-opdatering

Hej....
Jeg har lige købt en 2400 MHZ XP-processor til mit ECS K7VZA-board. Jeg downloadede den nye bios samt flash-filen. Men efter installationen er min computer død, uanset om jeg bruger den nye CPU eller den gamle (1100 MHz). Når jeg tænder høres en række bip-lyde og computeren lukker automatisk ned. Ret problematisk, eftersom jeg nu ikke kan komme ind i systemet. Har desuden prøvet at slette CMOS vha. jumpers, dog uden resultat. Nogen, der har et godt forslag?
Avatar billede dittlau Nybegynder
24. juli 2003 - 21:02 #1
Find et sted, hvor du kan købe en ny BIOS. Ellers er der vist ikke så meget at gøre.

/dittlau
Avatar billede slots_norton Nybegynder
24. juli 2003 - 21:03 #2
Tjek at alle kabler er sat ordentlig i, og tjek at alle kompononter ikke sidder løse (ram, pci kort osv.)

Ellers er du nok kommet til at flashe din bios med en forkert version, og så skal du ud og købe et nyt.
Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 21:08 #3
Købe en ny BIOS? Jeg kender ikke ret meget til det, men er BIOS ikke software?
Avatar billede slots_norton Nybegynder
24. juli 2003 - 21:10 #4
På nogle bundkort kan du købe en ny, og sætte den til.
Men hvis du er uheldig at eje et bundkort der ikke kan det, så skal du købe et nyt.
Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 21:12 #5
Hvordan kan jeg tjekke om det så er den forkerte version jeg downloadede?
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 21:27 #6
www.wimsbios.com
de har en glimrende FAQ, der før har reddet en forkert flashet BIOS.
Har du manual på dit bundkort, eller andre oplysninger?
Gerne link til din Bios opdatering, og et link til dit bundkort.
Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 21:35 #7
Her er til opdateringen: www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=186 . Jeg valgte den første opdatering på siden....
Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 21:36 #8
Her er det bedste jeg kan finde til bundkortet: http://1stdialoffice.com/product.asp?product=483
Avatar billede slots_norton Nybegynder
24. juli 2003 - 22:14 #9
Du kan få et asus eller abit bundkort til samme pris, med nforce2 ..
Køb det istedet for ecs :)
Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 22:17 #10
Tror du ikke jeg kan købe en ny bios? Og evt. hvor?
Avatar billede worbech Nybegynder
24. juli 2003 - 22:19 #11
Ellers skal jeg også udskifte mine ram...