Avatar billede wizler Nybegynder
24. juli 2003 - 20:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Form foran form

Hej alle sammen...

Jeg har lavet en form1 der fylder hele skærmen, og nu vil jeg gerne have en form2 skal gå ind foran den når programmet starter op..

form2 skal være et vindue der er foran form1.

Håber i forstår, og kan hjælpe mig :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 20:22 #1
form2.Show 1
Viser  form2 foran form1 og den vil altid have fokus og skal lukkes for at du kan komme tilbage til form1.
Avatar billede joern Nybegynder
24. juli 2003 - 20:30 #2
Hej.

Jeg anvender form2.ZOrder 0  (set order)
M.v.h.  Jørn
Avatar billede wizler Nybegynder
24. juli 2003 - 20:41 #3
hm.. når jeg prøver at bruge 'form2.show 1' så viser den form2, men den viser ikke form1 imens.. først når jeg lukker form2 'popper' form1 frem..

og 'form2.zorder 0' sker der intet ved :(
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 20:51 #4
Form1 skulle gerne være bagved et eller andet sted :-)
Kunne du ikke forklare lidt mere om hvad det er du gerne vil opnå?
Avatar billede wizler Nybegynder
24. juli 2003 - 20:55 #5
Jeg er ved at lave så jeg har en form1 der dækker hele skrivebordet, og foran ( i form2 ) vil jeg lave et slags newb login system ;o)

Men som sagt så forsvinder form1 med commandoen 'form2.show 1' :o(

Håber det forklarer det bedre. :o)
Avatar billede wizler Nybegynder
24. juli 2003 - 20:59 #6
jeg fik det til at virke! :o)

ved at skrive en form1.show foran form2.show 1 fik den form1 frem imens at form2 var fremme :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 20:59 #7
Så kan du lave det som et MDI projekt og lave din form1 til at være en mdi form og din form2 kan så være en almindelig form som du åbner som jeg beskrev.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 21:00 #8
Ok, takker for point, men hvis du har tiden så prøv evt at lege lidt med MDI og se om det duer til dig :-)
Avatar billede wizler Nybegynder
24. juli 2003 - 21:00 #9
Havde jeg også prøvet at lave, men så kunne man ikke skjule krydset oppe i hjørnet, og derved ikke opnå en 'fuld fullscreen' :)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 21:01 #10
Nej det har du ret i :-)