Avatar billede thusgaard Nybegynder
24. juli 2003 - 14:29 Der er 5 kommentarer

import af tekstfil

Jeg har en liste (én kolonne med godt 14.000 rækker), som jeg skal have ind i en MS SQL database. Jeg har oprettet tabellen med et enkelt felt og valideret (INT), men hvordan gør jeg noget så simpelt som at importere en tekstfil (*.txt) fra mit skrivebord til den oprettede tabel i databasen.

Det er noget, jeg ellers aldrig har brug for, fordi jeg har en fast procedure igennem et indberetningsmodul for et fast filformat men ikke dette. Jeg vil gerne bare bruge Query analyzer.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
24. juli 2003 - 14:42 #1
Kan du ikke gemme tekstfilen som .sql og så importere i db.
Avatar billede thusgaard Nybegynder
24. juli 2003 - 14:59 #2
Jo, men hvordan får jeg mine 14.000 poster ind i tabellen?
(det er SQL-strengen, jeg er ude efter)
Avatar billede mpjensen Nybegynder
24. juli 2003 - 19:29 #3
Det nemmeste er nok at bruge Data Transformation Services (DTS). Opret en ny "Local Package" med en tekstfil som kilde og databasen som destination.
Avatar billede henrikgn Nybegynder
30. juli 2003 - 15:01 #4
Hmm, ved godt det er SQL-strengen du er ude efter.... men Access kan løse det ret nemt med "guiden Tekstimport". Hvis du kan åbne din database i Access og har listen i txt-format, vælger du Filer --> Hent eksterne data --> Importer...

Ved ikke om du kan bruge det til noget :)
Avatar billede henrikgn Nybegynder
14. juli 2005 - 16:40 #5
Skal denne snart lukkes?