Avatar billede snook Nybegynder
24. juli 2003 - 14:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Server konfiguration

Hej,

Jeg skal bygge en server selv og det skal helst gøres så billigt som
muligt så jeg håber i kan hjælpe mig.

Serveren skal være en:

Intel P4 2,4 ghz
512 MB DDR Ram
120 gb hd (IDE)
10/100 Mbit Ethernet netkort

Serveren skal være i et 1U eller 2U kabinet helst 1U.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at sammen sætte en sådan server så
det bare at hoppe ind på etc. itbutikken.dk og bestille den.

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen
Avatar billede dittlau Nybegynder
24. juli 2003 - 21:36 #1
Du har jo næsten sammensat den selv. Find et ordentligt bundkort (ASUS eller Intel).
Alt afhængig af, hvilken server du skal installere, er det altid en god idé at 2 diske i, så de kan spejle, giver trods alt en anelse sikkerhed ved nedbrud.

/dittlau
Avatar billede snook Nybegynder
25. juli 2003 - 00:49 #2
Det jeg er mest i tvivl om er hvilken hardware jeg kan bruge i en 1U server, for det kan jeg ikke være så stort.
Avatar billede snook Nybegynder
01. november 2004 - 13:20 #3
luk