Avatar billede kim014 Nybegynder
11. december 2000 - 22:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man lave hurtig instalation af Win 98 + prg.

Jeg har en hd på 10 gb + 1 på 2,5 gb jeg vil gerne have lavet så jeg hurtigt kan instalere win 98 + prg. uden det tager en hel dag ???  er det noget med en image og hvordan fungerer det

      KIM
Avatar billede gozar Nybegynder
11. december 2000 - 22:13 #1
Symantec\'s Ghost er genial til det. Du installere 1 gang, herefter tager du et ghost image af hele partitionen. Det kræver bare at du mindst har 2 partitioner.

Kig på www.symantec.com
Avatar billede nixon Juniormester
11. december 2000 - 22:21 #2
Jeg kan kun give gozar ret .. :) ... fedt program, og image´t fylder kun det halve :)
Avatar billede rolf Nybegynder
11. december 2000 - 22:22 #3
Jeg har gode erfaringer med Dive Image fra firmaet
powerquest, det er simpelt og hurtigt at bruge.
Det kan hentes på følgende adresse.

http://www.powerquest.com/freestuff/

mvh/Rolf

Avatar billede vandhunden Nybegynder
11. december 2000 - 22:26 #4
Jeg har meget gode erfaringer med Drive Image (og jeg går ud fra at det er det samme rolf tænker på). Det kræver også at du har mindst 2 partitioner eller drev... Programmet findes i en dosversion, som ikke skal installeres, så hvis man er den heldige ejer (som jeg) af en brænder, kan man lægge sit spejlbillede (som er een stor fil), ned på en cd, sammen med det lille program. Så kan det ikke blive nemmere...

Drejer det sig om at kunne komme op at køre igen hvis du har lavet noget fummel, og bruger du vel at nærke WinME, så har denne en indbygget funktion til at fortryde og vende det hele tilbage, til et, af dig, fastsat, gendannelsestidpunkt, hvor det hele fungede...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. december 2000 - 23:29 #5
imaget af din hdd, kan alternativt også brændes ud på cd´er, drive image kan selv dele
imaget i flere \"bidder\" hvis det er for stort
bare husk at cd1 skal være bootable, men det kan de fleste nye brænder prog.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. december 2000 - 23:30 #6
>>vandhunden, hov, jeg glemte at læse dit svar inden jeg skrev mit (det med cd´en)
Avatar billede kim014 Nybegynder
11. december 2000 - 23:47 #7
Forstår jeg det rigtig at ved at bruge drive image el. ghost,kan man brænde sine prg. + win98 ned på cd eller man kan bruge partion på hd. til at lægge drive image +win 98 ind på,f.eks drev d: formatere drev C: og herefter instalere fra drev D: på måske 10 min  win 98 + drivere+ prg.
Avatar billede nixon Juniormester
11. december 2000 - 23:52 #8
Yep, hastigheden afhænger kun af din computer, da filen \"bare\" skal kopieres/pakkes ud fra image filen, som enten ligger på en ande partion/disk eller på en cd ...

Avatar billede kim014 Nybegynder
12. december 2000 - 00:08 #9
det lyder nemt så skal jeg have fat i drive image el ghost, er der een af dem som er meget brugervenlig og logisk da Engelsk ikke er min bedste side??
Avatar billede nixon Juniormester
12. december 2000 - 00:16 #10
Jeg har selv kun brugt ghost(fulgte med min comp), så jeg kan ikke udtale mig om det andet, men selvom det er på engelsk \"tror ikke man kan få det på dansk\" så er rimlig let .. så længe at du ved hvad en partion er :)  skulle der ikke være de store problemmer ... min version er til dos, så grafikken er ikke fantastike, men der er heller ikke en masse oplysninger, der kan være med til at forvirer ..  men som sagt jeg kan ikke udtale mig om den anden version ... men mon ikke vandhunden eller en af de andre kan fortælle lidt om det :)

så vil jeg smutte i seng :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
12. december 2000 - 08:32 #11
Du kan kun bruge et image fra en anden pc, hvis den har det samme chip-sæt som din egen. Så der er kun den lange, tunge vej: at installere det hele fra bunden og derefter lave et image af dit C-drev og lægge det på en anden partition eller et andet fysisk drev, som alle de andre har beskrevet. Læs mine svar, hvad ghostning angår.
Avatar billede pc-support Nybegynder
12. december 2000 - 10:09 #12
PowerQuest Drive Image er meget nemt at bruge ! Du får 3 muligheder til start. Create Image, restore Image eller Exit ;o)
Så er det bare at gå igang. Vælg create, vælg partition der skal laves image af, vælg partition det skal gemmes på og vupti, så kører det! Så nemmere kan det næsten ikke være !

God fornøjelse!

ps. Jeg kan nævne, at jeg har haft lavet en bootdisk med image-filen og Drive Image. Boot op på cd\'en og læg image ind. Maks 8 minutter. Køreklart system ! Sejt ! ;o)
Avatar billede tctommy Nybegynder
12. december 2000 - 14:23 #13
Ellers prøv www.erhverv.datacentrum eller ring 70236900 og spørg om reborn-kort. De er noget mere effektive idet de også fjerner samtlige virus fra både BIOS og harddisk. Den stensikre metode.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
12. december 2000 - 16:11 #14
nej lad være at købe et reborn kort, det duer sg´ ikke. den laver en skjult part. på din hdd, og virker såvidt jeg ved kun op til du har 380 mb på din hdd
Avatar billede kim014 Nybegynder
12. december 2000 - 16:43 #15
ved nogen om der er skrevet artikler om brug af Drive image og hvor man evt. kan finde det ? da man er lidt usikker med sådan noget nyt

    KIM
Avatar billede riversen Nybegynder
02. januar 2001 - 19:31 #16
Jeg har lavet en lille menu i dos, hvor du blot med få taste-tryg kan lave dit image eller indlæse dit image vha. norton ghost, så du er fri for det med engelsk...
Hvis du vil kan jeg sende både programmet og tilpasse menuen til din computer.

Mvh. Rene
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. januar 2001 - 19:45 #17
Jeg mener bestemt ikke at et reborncard laver skjulte partitioner, det er jo det der er pointen! At den gemmer det hele på selve kortet. Så du til hver en tid kan formatere hele din hd. Kan du dokumentere at den gør det?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
08. januar 2001 - 20:09 #18
den kan sq\' da ikke gemme 3 GB på en lille flash rom