Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 08:44 Der er 34 kommentarer og
3 løsninger

min første hjemmeside

Hej med Jer.

Ja, så har jeg sidet foran min skærm uafbrudt i næsten en uge for at prøve at lære at lave noget hjemmeside.

Så jeg tænkte jeg lige kunne få noget feedback fra Jer proffs

På forhånd tak....

http://home20.inet.tele.dk/video/
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. juli 2003 - 08:50 #1
jo men jeg kan personligt godt lide den.. jeg kan især godt lide dine links ude i siden....
men jeg kan ikke lide din overskrift... den er meget svær at læse... derfor vil jeg foreslå du ændre den farve... men ellers så ser den ok ud... men den er jo så forhåbentlig ikke færdig... :-)
Avatar billede likedon Nybegynder
24. juli 2003 - 08:50 #2
Som udgangspunkt bedre end min første hjemmeside.

Og så til det sure:
Logoet kan ikke læses på min skærm ikke nok kontrast hvid og gult.
Der er et problem med at du ikkke holder kant. ikke så meget overskriften men mere billedet, det ser sjusket ud synes jeg.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 08:55 #3
likedon >> alle billeder er sat som "float" i en css fil. så burde de ikke holde kant ?

og tak for feedback....
kom bare med mer' :o)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 09:01 #4
menu har jeg forresten ikke selv lavet :o)
Avatar billede krestian Nybegynder
24. juli 2003 - 09:06 #5
Jeg synes, at du skal prøve at få dine farver til at harmonere mere på din side...

Måske lidt mindre billeder/overskrift på din forside!

Ellers synes jeg, at det er en uge godt givet ud ;-)
Avatar billede anova Nybegynder
24. juli 2003 - 09:17 #6
Lad mig spørge på denne måde:

Hvis din bank brugte en hjemmeside som din, ville du så turde sætte dine penge der?

Prøv at designe hele din hjemmeside i f.eks. Adobe Photoshop. Når du så er tilfreds, klipper du din grafik ud, og sætter det ind på din hjemmeside.
Det giver et meget mere "prof" udseende :-)

Husk ikke at bruge alt for meget der blinker og larmer... Det får siden til at virke mindre seriøs.

Keep on working :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 09:21 #7
anova >> Du har måske ret. Jeg har ikke tænkt så meget i grafik. (undtagen menuen- den kunne jeg ikke stå for). Ville egentlig bare igang med at lærer noget HTML og CSS.
Avatar billede likedon Nybegynder
24. juli 2003 - 09:51 #8
Når jeg side holder kant, så mener jeg kant med teksten. Koden er sikkert rigtig nok.
Avatar billede likedon Nybegynder
24. juli 2003 - 09:57 #9
side=siger
Avatar billede ckh Nybegynder
24. juli 2003 - 10:01 #10
Du har en scrollbar forneden i din frame med indhold der ikke behøver være der ( IE6.0 på WinXP ). Den er der uanset størrelsen på mit browservindue. Prøv evt. at lægge en <doctype> deklaration ind. Nogle browsere er lidt fintfølende med den slags. F.eks. kunne den se sådan ud (alt efter hvilken (x)html du koder i):
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 10:06 #11
Jeg synes du har lavet en rigtig flot hjemmeside(og så hvis det er første gang...), med få fejl!

Jeg kan rigtigt godt li' din menu, og resten af siden generelt!

Men der er dog et par fejl som sagtens kan ændres:
Din højre ramme er for bred - jeg sidder med en 1024 skærm og skal scrolle vandret - det kan sagtens ændres, hvis du i dit HTML dokument sætter rows til *!

Jeg synes også godt du kan gøre mere ud af overskrifterne - hvis du lige roder lidt med noget grafik, vil det blive helt i top :)

Tillykke med en rigtig fed første hjemmeside!!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 10:22 #12
Så blev der justeret lidt på tingene :o)
Jeg kunne sgu egentlig heller ikke li' den CD oppe i ventre hjørne....

lordhead >> Jeg havde mine cols til at stå til "128px,*".
Men problemet var nok at jeg havde sat en margin-right: 100px i min CSS fil. Den har jeg fjernet nu, og så vidt jeg kan se laver den ikke det nummer mere.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. juli 2003 - 10:29 #13
den ser sgu godt ud nu.... smukt.. det der digital video logo eller hvad det er der sidder oppe i venstre hjørne... det synes jeg er godt det kom derop fremfor nederst til højre... smukt...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 10:34 #14
Nu mangler vi bare lidt grafik i toppen.
Nogen der har nogen go'e tuts til photoshop ?
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 10:35 #15
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 11:03 #16
Tusind tak alle sammen for ris og ros.
Nu må jeg skynde mig at blive go' til PhotoShop :o)
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 11:05 #17
Tak for points :o)

Men hvorfor fik jeg kun 16 >:(??

Ej bare for sjov :)

Held og lykke med photoshop!
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 11:09 #18
lordhead >> Du var den sidste der svarede :o)
Avatar billede and_moe Nybegynder
24. juli 2003 - 11:10 #19
Siden er meget pæn og overskuelig (dog kan jeg ikke rigtig lide den gule farve, men samg og behag er jo forskellig). Men: Du bruger frames. Jeg skal ærligt indrømme at det gjorde jeg også til min første hjemmeside, men jeg kendte ikke andre muligheder. Dem har jeg siden fundet (jeg ved godt at det er PHP og det kan du nok ikke endnu osv., men det her er et meget simpelt eksempel): http://www.webcafe.dk/artikler/php/skabeloner/

Læs hvorfor du ikke skal bruge frames: http://www.vertikal.dk/artikler/show.htm?id=13

Photoshop tutorials: http://www.eyesondesign.net/pshop/tuts.htm
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 11:11 #20
Jeg sagde det også kun for sjov :o) men jeg synes nu ikke at man skal ha' færre points fordi man vågner senere...
Avatar billede likedon Nybegynder
24. juli 2003 - 11:37 #21
den hvide og den gule duer stadig ikke sammen. Jeg får ondt i øjene af at kigge på dem, men som sagt øverst stadig bedre end min den første:
http://www.angelfire.com/ak/andreaspape/indeks.html

Takke for pt.
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 11:47 #22
likedon: Nu har jeg lige trykket på dit hyperlink - og jeg kan ikke lukke den iriterende pop-up igen som automatisk poppede op da jeg åbnede siden!

Kan du forklare hvordan det lukkes igen uden jeg skal bruge genstart?
Avatar billede likedon Nybegynder
24. juli 2003 - 12:38 #23
bare jeg kunne jeg har anti popup på min pc, jeg ville gerne have slettet min hjemmeside, der men jeg har smidt adgangskoden væk for mere end 4 år siden. Den er ligesom ikke relevant for mig længere siden.
Altså jeg har ikke en skid styr på den adresse. *hehe*
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. juli 2003 - 13:14 #24
lordhead>>> det lyder altså mystisk.. jeg kan sagtens lukke den... men ellers så luk den med task manager...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 14:31 #25
Så blev der lige justeret lidt på siden. Hvis I har lyst, kan I jo ligge kaste et blik på den, og fortælle mig om den er bedre end før ????
Avatar billede likedon Nybegynder
24. juli 2003 - 14:46 #26
Det går fremad
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 16:59 #27
Dit banner er da blevet flot, hvis du lige er begyndt med photoshop... :)

Det begynder at se bedre og bedre ud! Den iriterende vandrette scroll er dog stadig i vejen...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2003 - 18:03 #28
lordhead >> Jeps, har luret på den lodrette scroller. Nogen gange er den der, og andre gange er den væk. Jeg fatter det ikke.
Avatar billede lordhead Nybegynder
24. juli 2003 - 18:23 #29
Kan det have noget med teksten at gøre?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. juli 2003 - 08:54 #30
den er også lidt gal med den ellers flotte menu system du har.. hvis man klikker på dit html.dk link eller dit css waliator så åbner den sig i din "frame" det ville være smartere hvis du fik de links til at åbne sig i et nyt windue...
og den anden ting er... nu jeg har min start linje til at være dobbel (så man kan se at det er fredag og datoen) og den overlapper links... det er lidt synd jeg ved ikke hvordan det laves men det kunne være der var et klog hoved derude...
p.s. jeg kører 1024*768....
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 11:08 #31
SÅ blev det med links'ne klaret. Det havde jeg helt overset.... tak :o)
Det andet problem kan jeg nu heller ikke se løsningen på, men hører da meget gerne fra nogen som kan løse det...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 11:25 #32
Ellers nogen som har nogen go'e links til nogen tuts i PHP. Jeg er totalt noob :o)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
25. juli 2003 - 11:51 #33
http://www.webcafe.dk/artikler/php/
den skulle i hvert fald være god....
Avatar billede lordhead Nybegynder
25. juli 2003 - 12:03 #34
den eneste jeg kender er webcafé's... er også selv php noob :)

Men jeg synes bestemt at require() og include() er totalt smart!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 12:13 #35
Så jeg tror jeg må igang med at lærer (endnu en mørk uge på mit lille kontor) :o)
Der er vist ingen tvivl om at det er vejen frem. Det tar en helvedes tid at side og lave alle de html sider, og det er også et helvede at veligeholde dem.
Avatar billede lordhead Nybegynder
25. juli 2003 - 12:32 #36
Som sagt synes jeg du skal kiggelidt på php's alternativer!
Du kan sagtens undgå at skulle vedligeholde alle dine sider hvis du kigger på php's include()
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 12:35 #37
jeg er i fuld gang :o)