Avatar billede numbat Nybegynder
24. juli 2003 - 01:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Videoredigering; indsætning af lyd/videospor.

Jeg leder efter et program til at redigere video i.
Et program der giver mig mulighed for at ligge ekstra lyd/videospor ind i en eksisterende film. Rulletekster, forfilm, logoer der vises under filmen (som TV2,DR,TV3-logoet) etc.

Jeg havde forestillet mig et program der fungerede lidt ligesom musikprogrammerne Ejay hvor man har mulighed for at redigere/styrer de forskellige spor; start/stop und so weiter.

-Findes et sådan program?-

Og hvad kan jeg lave animerede logoer, rulletekster m.fl. i? Jeg har Adobe's Photoshop 7.0, kan det bruges?

TIA
Avatar billede norbert Nybegynder
24. juli 2003 - 06:34 #1
Adobe Premiere er et godt redigeringsprogram - læs om det her og træk et demoprogram ned.
http://www.adobe.dk/motion/main.html
Norbert
Avatar billede henninga Novice
24. juli 2003 - 08:39 #2
Som >norbert siger, får du alt det du ønsker i Premiere og den kan fint arbejde sammen med Photoshop. Du kan f.eks. eksportere dele af din video til photoshop og benytte alle filtre og effekter i photoshop og bagefter køre det tilbage.
Du kan have 99 lyd/video spor, lave rulletekster etc. og den kan også lave animerede logoer og 3d-animationer.
Mulighederne er mange  (og jeg er ikke forhandler, men forbruger ;o)
Kig evt. på www.abmedia.dk/video under Redigering.
HenningA
Avatar billede norbert Nybegynder
24. juli 2003 - 11:58 #3
Hvis du har mod på det, kan du kigge på forskellige tutorials her, altsammen lavet i premiere:
http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutorials.htm
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
28. juli 2003 - 23:00 #4
Fandt du ud af noget?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
01. august 2003 - 10:46 #5
Lukketid?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. august 2003 - 20:30 #6
Feedback?
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
24. august 2003 - 16:54 #7
Sker der slet ingenting her?
Norbert
Avatar billede norbert Nybegynder
25. september 2003 - 10:14 #8
HALLOOO?
Avatar billede henninga Novice
25. september 2003 - 19:17 #9
Du skal nok råbe højere ;o)
Jeg tror ikke numbat kommer mere :(
Avatar billede norbert Nybegynder
25. september 2003 - 19:20 #10
Næh, det har du nok ret i. :-)
Norbert.
Avatar billede numbat Nybegynder
30. september 2003 - 20:11 #11
Jo selvfølgelig kommer jeg tilbage... men da jeg aldrig rigtig ahr været særligt aktiv herinde glemmer jeg at komme tilabge og gi folk deres point.
Men det sker nu. Undskyld ventetiden.

-Adobe Premiere var lige det program jeg ledte efter. Det har stort set alt hvad jeg skulle bruge.

TAK!!
Avatar billede norbert Nybegynder
30. september 2003 - 20:14 #12
Det glæder mig at høre. Held og lykke - og tak for point :-)
Norbert. .-)