Avatar billede lord_xizor Nybegynder
23. juli 2003 - 22:29 Der er 4 kommentarer

DVD brænder regionskoder

Hej
Jeg går og pusler med tanken om at anskaffe en DVD brænder, og følgende kunne være interessante da de kan både + og - formaterne, og hastigheden er ikke så afhørende som kvaliteten af resultatet:

Pioneer DVR-106 +/-RW 2.4X/2X, +/-R 4X/4X, read 16X
Sony DRU510A +RW 4X, -RW 2X, +/-R 4X, read 16X

Nu er der lige den detalje der hedder regionskode. Det forlyder fra folk der bruger grejet prof, at når de brænder deres demofilm på en regionskode 2 brænder, så kan folk ikke afspille dem på en regionskode 1/3 afspiller - jeg har ophavsretten til materialet, og jeg vil IKKE lave handicappede skiver. Så derfor efterlyser jeg noget info på at sparke regionskoden ad H til på de to ovenstående, også for brænding. Det kan lade sig gøre, men hvordan?

På forhånd tak.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. juli 2003 - 23:13 #1
M. h. t. regionskoder så kan en given adspiller skifte et antal gange, mener det er 5, hvorefter den bliver låst. Der findes dog sider på nettet (brug http://www.google.com)hvor man kan hente firmware der afskaffer det kodepjat. Det er oven i købet lovligt, men der er selvfølgelig intet at hente hvis en flahning går galt. Man kan få skiftet noget chip værk på afspillere der afskaffer regionskoderne så mon ikke også på optagere? Hvad angår de forsk. formater vil jeg lade andre og klogere give deres besyv med.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. juli 2003 - 23:14 #2
flahning=flashning. Sry. :)
Avatar billede evildon Nybegynder
24. juli 2003 - 02:43 #3
Der findes også en NEC DVD brænder der kan tage alle formater og som ikke er dyr. Jeg ved også at der er bios'er til den som gør den kodefri. Den hedder ND1300. Og så kan man endda få den i sort :)

Her er lige en guide til DVD-brænding:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm

Her er lige et link til et program til at tage beckup af film med:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/dvd_shrink.cfm
Avatar billede lord_xizor Nybegynder
24. juli 2003 - 18:16 #4
Ingen andre?