Avatar billede skrepee Nybegynder
23. juli 2003 - 22:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 minutter om at lukke XP ned??

Forstår ikke hvorfor min win xp pro lige pludselig tager en evighed om at lukke ned... det tager på den gode side af 2 minutter. Den starter op som en mis, og kører generelt godt. Har lige geninstalleret - så det er ikke fordi det er en gammel installation. nogen der ved hva der er galt og hva jeg kan gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 22:33 #1
Snup en onlinescan med X-block for Spy og Panda for virus.
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede skrepee Nybegynder
23. juli 2003 - 23:12 #2
Hjælper ikke. har prøvet begge. har desuden konstant haft en opdateret version af norton antivirus til at køre.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 23:15 #3
Hent Hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#18
Scan din PC, smid logfilen her, så kigger vi den lige igennem for dig.
Avatar billede nmh Nybegynder
23. juli 2003 - 23:52 #4
Min erfaring er at nedlukningstiden varierer. Det har noget at gøre med hvad maskinen lige har været udsat for. Om et par dage kan det nemt være anderledes.
Avatar billede chalde Seniormester
23. juli 2003 - 23:57 #5
Hvis du har et nvidiakort, kig her: http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml
Avatar billede chalde Seniormester
23. juli 2003 - 23:59 #6
et par andre muligheder:

If it appears that Win XP is not shutting down, give it some time. Some users report a minute or longer for shutdown to visibly start. Generally, this is a consequence of software that is running when shutdown is attempted. It also may have something to do with particular hardware. If you experience this problem, be sure to close all running programs before attempting shutdown and see if this solves your problem. If so, then you can determine, by trial and error, which program(s) are involved.

Newsgroup correspondent “Sarah.” provided one specific solution for this. In Control Panel | Administrative Tools | Services, stop the Nvidia Driver Helper service. (You can also get this by launching SERVICES.MSC from a Run box.) Many other newsgroup participants quickly confirmed that this solved this “extremely slow shutdown” problem for them (it’s the most successful solution for this problem to date). According to correspondent Gan Ming Teik, downloading and installing the new version 23.11 Nvidia driver also solves this problem.

Correspondent Graeme J.W. Smith reported a more obscure cause of slow shutdown: In Win XP Professional, the Group Policy Editor has a security option to clear the pagefile at system shutdown. The same setting also forces the hibernation file to be wiped at shutdown. These processes take long enough that users may think that shutdown has hung. Since someone actually has to have set this policy, the problem will be pretty rare, but is worth mentioning. To change the setting, click Start | Run, type GPEDIT.MSC, click OK. Drill down to Computer Configuration | Windows Settings | Security Settings | Local Policies | Security Options. In the right pane, find “Shutdown: Clear virtual memory pagefile.”

MS-MVP Gary Thorn discovered that the Event Log can slow down Win XP shutdown. Disabling event logging removed the slowdown. If this works for you, then the real troubleshooting begins: finding out, by trial and error, what item that is being logged is causing the actual slowdown. (In Gary’s case, the Telephony service was causing the problem.) To disable the Event Log, launch the Services console as detailed in No. 2 above, and disable Event Log (right-click on Event Log, click Properties, under Startup Type select “Disabled”).
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2003 - 00:00 #7
Avatar billede skrepee Nybegynder
24. juli 2003 - 00:28 #8
takker for råd... 60 point til chalde
Avatar billede chalde Seniormester
24. juli 2003 - 09:49 #9
Det var så lidt, og tak for point.