Avatar billede jtt Nybegynder
11. december 2000 - 20:07 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Skærm med 5 BNC stik

Så er den gal igen Eksperter !!

Jeg har fået fat i et par billige 17\" skærme. Der er dog lige den finte at der ikke er nogen skærmledning på dem , men bag på skærmen sidder 5 BNC stik. Mit spørgsmål er: Hvordan virker sådan noget - og kan man evt. købe en konverter BNC > alm skærmstik ?

Mvh

/JTT
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. december 2000 - 20:11 #1
Du kan få kabler som går fra 5 BNC stik til udgangen på dit skærmkort.
De 5 BNC stik repræsentere 5 farver.
Rød, Gul, Grøn, Sort, Blå
(Mener jeg det er)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. december 2000 - 20:12 #2
Du kan finde ud hvor du kan købe dem på
www.edbpriser.dk

under Hardware > Kabler >
Avatar billede jtt Nybegynder
11. december 2000 - 20:41 #3
Hej Maniacdog

Tak for tippet. Jeg prøver det af - og bliver det en succes - så er der pts.

Mvh

JTT
Avatar billede floppydisc Nybegynder
12. december 2000 - 00:34 #4
Jeg mener nu ikke det er helt som Maniacdog siger... Uden at have den helt store viden om det pågældende emne, mener jeg, at det drejer sig om farverne rød, grøn og blå. De sidste to vil jeg tro er til synkroniseringen hhv. lodret og vandret. Men ellers helt rigtig.. Du må ud på det grå marked og finde et kabel til vga... De findes!
Avatar billede jtt Nybegynder
12. december 2000 - 01:04 #5
Hej Begge to

Jeg prøver at anskaffe mig sådan et kabel  øh....... idag :-)

Mvh
/JTT
Avatar billede maniacdog Nybegynder
12. december 2000 - 08:11 #6
floppydisc> Jeg sagde jo også at jeg ik var helt sikker på hvad var til hvad ik´ ;)
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 11:00 #7
jeg er ret sikker på at det er sådannogle skærme vi har i det firma jeg arbjder i
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 11:01 #8
og vi har dem i drit men jeg er ikke helt sikker på om det er mac skærme
Avatar billede maniacdog Nybegynder
12. december 2000 - 11:23 #9
Spikey> Det er/kan også være normale PC skærme...
Jeg ved Nokia laver nogle.
Avatar billede spikey Nybegynder
12. december 2000 - 11:32 #10
JA det har jeg fundet ud af der sidder en i min afdeling der bruger sådan en skærm og han køre med PC ...men han bruger ikke bnc stikene han bruger et sldmindeligt stik der sidder ved siden af
Avatar billede maniacdog Nybegynder
12. december 2000 - 11:37 #11
Det gør der på nogen ja :)
Avatar billede msmows Nybegynder
12. december 2000 - 15:14 #12
BNC stikkene giver en høj overføringskvalitet. RGB rød grøn blå. De to sidste er ganske rigtigt sync h/v.
Vær opmærksom på at der ikke er nogen DDA forbindelse. Der skal bruges et alm. vga-kabel til dette. Du kan sikkert finde \"drivere\" inf-filer til skærmen på producentens hjemmeside.
Nogle skærme har begge stiktyper.
Vær opmærksom på nogle ældre skærme m/bncstik er af typen fixed sync. De kan være lidt besværlige, da de kun kan køre med én opdateringsfrekvens og ofte også kun én opløsning.
Avatar billede jtt Nybegynder
12. december 2000 - 22:22 #13
Hej Igen

Nu har jeg anskaffet mig sådan et par kabler - og det virker efter et par forsøg. Jeg fandt lidt hjælp i dette spm. - der er nogle kanongode links - til noget ALLE kan forstå.

http://www.eksperten.dk/spm/21563

mvh

/JTT