Avatar billede ITops Nybegynder
23. juli 2003 - 15:31 Der er 5 kommentarer

Problemer med WEP i 3Com Access point 8200

Hej!

Jeg har netop inkøbt en del 3Com Access point 8200, men jeg kan ikke rigtig får WEB krypteringen til at køre optimalt mellem Access pointet og andre ikke-3Com produkter.

Jeg kører 128 bit WEB kryptering, men hver gang jeg skal på dette Access point med en client skal jeg først disable WEP'en og derefter sætte denne på igen.

Er der nogen der har erfaringer med dette Access point eller andre 3Com access points i samme serie?

På forhånd tak!
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2003 - 22:16 #1
nogen gange har jeg oplevet det at man på nogle accesspoints og netkort!

hvsi man ikke opretter den på samme måde! altså så man sætter det på samme sted! eks. creat wiht phrase, det skal så hedde det samme for at man kan få lov til at overføre via wep
Avatar billede ITops Nybegynder
23. juli 2003 - 23:26 #2
Ja, phrase key er jo forskelligt fra mærke til mærke.. 3Com har en måde og Linksys har en helt anden f.eks... 3Com kan køre 151 bits kryptering med phrase og Linksys kører 128 bit... men det er ikke det der er problemet.. de har nøjagtig samme krypterings key og kryptering er jo standard ved 128 bit uden phrase...
Avatar billede kenp Novice
23. juli 2003 - 23:31 #3
har du sat den til shared key eller! hvis du ikke bruger sharedkey så kan det være det som driller!

shared key, så taster du selv din krypteringskode ind på netkortne
Avatar billede ITops Nybegynder
23. juli 2003 - 23:36 #4
jep! jeg har 10 valgmuligheder.. men de 3 overordnede er open, shared key og 3Com phrase/User auth... men jeg kører med Shared Key dvs. jeg skal angive keys for hver client... og de er 10% ens.. den kan også sagtens koble på, men ryger forbindelsen kan jeg ikke genoprette den med mindre jeg lige sætter den til open og så tilbage til Shared igen.. (på Access Point'sne)
Avatar billede kenp Novice
24. juli 2003 - 10:27 #5
Det lyder fuldstænig sindsygt! de burde nemlig uden problemer køre sammen så!

så har jeg ikke flere bud!