Avatar billede mogens Nybegynder
31. august 1999 - 00:16 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Asus TNT2 Ultra vs. MGA G400MAX

Hvad skal jeg købe?

Jeg spiller lidt 3D spil og så bruger jeg Windows, Photoshop, Internet osv.

jeg har et gammelt S3ViRGE lige nu

Skal jeg købe et Asus TNT2 V3800 Ultra Deluxe eller et Matrox G400 MAX?

Asus kortet koster 2100, Matrox kortet koster 1950.
Avatar billede dac Nybegynder
31. august 1999 - 00:47 #1
Køb et Matrox, det er billigere, og også en smule hurtiger, det du går glip af er 3D-Briller, men de er ikke i en ordentlig kvalitet endnu, så det kan være det samme.

G400 Max har desuden en DUAL-HEAD funktion, hvilket bevirker at det er særdeles godt til at afspille DVD og andre slags film på. G400 Max har desuden Eviroment Bump-mapping, noget som RIVA TNT2 ikke har.
Avatar billede fatboy Nybegynder
31. august 1999 - 00:49 #2
Du kan f.eks. læse om Asus her:

http://www.edbpriser.dk/bench/mainasustvr.asp

Den test, jeg har set, kårer G400 som vinder.
Avatar billede herskegut Nybegynder
31. august 1999 - 13:52 #3
det er rigtig nok at g400 er bedere end TNT2, men til gengæld har TNT2 tv-out/tv-in, hvilket gør det mere atraktivt at købe det...
men det er dit valg
hastigheden er ikke noget man lægger mærke til med mindre men køre 1600*1200 eller derover.
men g400 har så godt nok også det der Eviroment Bump-mapping,
kik her for mere info om det g400
http://www.matrox.com/mga/g400/home.htm
eller her for asus tnt2
http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/Agpv3800/index.html
personligt vil jeg anbefale et g400 da jeg har et tnt2, men der noget med driveren der ikke lige virker..
Avatar billede mogens Nybegynder
31. august 1999 - 21:09 #4
ved i noget om kompatibilitet i spil, med de 2 kort?
Avatar billede twister Nybegynder
31. august 1999 - 21:25 #5
Der vinder TNT 2 klart....

Desuden kommer der snart et nyt kort fra NVIDIA der hedder noget med Riva 10, det skulle også have "Eviroment Bump-mapping" plus at 3DFx kommer med en voodoo 4.

Der er også bedre driver support på Asus'en en på Matrix'en, bare se på G200 hvor man selv skulle hente ICD driver på deres hjemmeside!!
Avatar billede dac Nybegynder
01. september 1999 - 05:26 #6
Øhhh??? Spil understøttelsen er da den samme for G400 og TNT2!! Kna spillet køre DirectX eller OpenGL, så virker det med begge kort. Hvilket spil skulle f.eks. ikke virke med G400Max? Og så vil jeg da lige fortælle dig at ICD dirveren til G400Max ER færdig og bliver instaleret som standard.. Har du et Voodoo kort der i mod, så skal du jo også selv hente en ICD fra deres hjemmeside.

Også hedder det ikke et Matrix kort, men et Matrox
Avatar billede Slettet bruger
01. september 1999 - 16:30 #7
Begge kort er meget gode i test.

Asus kortet siges at være det bedste kort i TNT2 serien, dog er Guillemot MAXI Gamer Xentor 32, det er dog ikke så god kvalitet materialemæssigt, men det koster 2195 kr og det slå alle de andre TNT2 kort.

Jeg har selv et Asus, det samme har en af mine venner vi kan klart anbefale dette kort, da der kommer små util. til at overcloake kortet.
Avatar billede twister Nybegynder
01. september 1999 - 17:49 #8
G400 skulle bare have nogle bug i sin ICD driver!!

Det er i hvert fald det alle testene skriver!!

Jeg har også ASUS RIVA TNT2 ULTRA Deluxe....som jeg varmt kan anbefale...RamDac'en kan kører 100% stabilt med 160 MHz og RAMne ve 200 MHz
Avatar billede gymer Nybegynder
06. september 1999 - 09:30 #9
tvister

hvordan bruger man 3d-brillerne, jeg kan ikke få dem til at fungere

Gymer
Avatar billede herskegut Nybegynder
06. september 1999 - 11:44 #10
du skal først slå 3D suport til inde i egenskaber og derefter smutte ind i et direct 3d spil
(hvis du har den nye driver er det bare at trykke ctrl+alt+o (on screen display)
derefter kan du indstille det alt efter behov.

/Herskegut
Avatar billede dac Nybegynder
06. september 1999 - 13:28 #11
Er der aldrig nogen der skal have point?
Avatar billede twister Nybegynder
06. september 1999 - 20:05 #12
Jeg syntes godt nok at det ser ud af bæ med de 3d-briller......men det har det med at blive bedre med driverne
Avatar billede mogens Nybegynder
07. september 1999 - 18:49 #13
jeg købte et Asus AGP-V3800 Ultra Deluxe, det kører bare kanon godt... og jeg kan også OC det til 160/200 uden probs... HEHEHE Q2 i 1024*768 i 60 FPS
Avatar billede twister Nybegynder
07. september 1999 - 21:05 #14
Ja.... og i 1600*1200 kan det klare 25 FPS