Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
23. juli 2003 - 11:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lydproblemer ved capture.

Kan nogen hjælpe mig?? Jeg er igang med at overføre mine videooptagelser fra et Canon MV3i, til SVCD'er. Jeg bruger et redigeringsprogram der hedder "Cameo 600 DV" til capture og redigering. Mit problem er at "lyden knitrer". De første optagelser jeg gjorde med kameraet er optaget med en lydindstilling der hedder "12 bit", og det er primært disse optagelser jeg har problemet med.
Så vidt jeg kan se kan jeg i mit captureprogram vælge at capture i enten 8 bit eller 16 bit (og altså ikke 12 bit). Jeg ved ikke om dette er problemet, men er der nogen der har et bud??
Avatar billede henninga Novice
23. juli 2003 - 13:34 #1
Ja, dit problem er 12-bit 32KHz optagelserne. De bliver normalt kun brugt hvis man vil redigere direkte på kameraet.
Når du bruger 12-bit (32KHz) benytter kameraet 4 lydspor. Optager du med 16-bit (48KHz) optages det med 2 lydspor.
Når det skal over på computer via FireWire skal det være 16-bit 48KHz Stereo signal - altså 2 lydspor.
Hvis du har en analog indgang på din computer kan du prøve at overføre det den vej, da der kun er 2 lydspor.
HenningA
Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
23. juli 2003 - 16:51 #2
Okay, foreløbig tak for hjælpen, men...... jeg har ikke en analog indgang på min PC..... Er jeg så "helt lost"??
Avatar billede henninga Novice
11. januar 2005 - 21:53 #3
Du kan eventuelt prøve med et andet captureprogram.
WinDV kan du hente på http://www.abmedia.dk/video/capture.htm

m.v.h.
Henning