Avatar billede etomsen Nybegynder
22. juli 2003 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sony ericsson t68i - pc

jeg har et problem. jeg har købt et usb kabel til at tilslutte min pc til min telefon men mine usb porte kan ikke køre og jeg har søgt efter en driver til at løse problemet

Der står i enhedshåndtering at mit multimediakort, multimediaskærmkort og usb device ikke funker korekt men jeg kan ikke løse problemet.

min com er:
bundkort:soltek sl-75drev5
os: win xp pro

kan i hjælpe
Avatar billede omnia Nybegynder
26. juli 2003 - 16:10 #1
Hej ethomsen.
Vi er vist i samme båd os to. Jeg har lige købt et DCU-11R3A USB-kabel til min T68I, og vil primært bruge det til at synkronisere data mellem Outlook og telefonen. Jeg har dog ikke fået det til at virke endnu.

Jeg har installeret den software man kan hente på Sony-erricsons hjemmeside http://www.sonyericsson.com

Det eneste jeg kan hjælpe dig med pt. er at du kan tjekke om du har fået installeret USB ved at gå ind under Kontrolpanel-ydelse og vedligeholdelse-system-hardware-enhedshåndtering-porte og se om usb-porten er installeret. Det er hvis du kører windows xp.

Jeg er fast besluttet på at få skidtet til at virke, så jeg skriver tilbage når jeg har fundet en løsning.

Mvh
Omnia
Avatar billede omnia Nybegynder
27. juli 2003 - 13:20 #2
Hej igen.

Nu har jeg knoklet lidt videre med kablet. Det går ikke ligefrem hurtigt frem. Jeg begynder at mistænke min Windows XP installation. Nå, men jeg har fundet et program til at teste kablet, og der er ikke noget galt med kablet. Det havde jeg nu heller ikke regnet med. Programmet hedder t703-diagnostic og kan hnetes her: http://www.extendedsystems.com/ESI/Service+Support/dlfiles.htm?cat=Port%20Replicator

Jeg har læst diverse steder på nettet at det er vigtigt at have Phone monitor installeret, og det program fik jeg faktisk til at "se" telefonen, men desværre ikke hele tiden.

Jeg skriver tilbage når jeg har fundet ud af mere.

Omnia
Avatar billede omnia Nybegynder
28. juli 2003 - 14:58 #3
Hej Igen ethomsen!

Er du der eller er du på sommerferie? Nå, men jeg har stadig ikke fået skidtet tila t virke, til gengæld har jeg fundet en udførlig guide til hvordan man gør. Det har virket for andre, det virker bare ikke for mig, men jeg er begyndt at mistænke min xp installation. Du kan finde guiden her. http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=13791&forum=18  Håber det virker for dig.

Mvh

Omnia
Avatar billede omnia Nybegynder
29. juli 2003 - 17:56 #4
Hej Ethomsen.

Bingo, nu lykkedes det mig at få skidtet til at virke. Her er hvad jeg gjorde.

1. Ren xp installation (Det burde ikke være nødvendigt for dig, det var fordi jeg mistænkte mine usb drivere).

2. Opdatering til mit via chipset (Hyperion Via4in1 drivers) http://www.viaarena.com/?PageID=300

3. Installation af VIA USB Filter Patch version 1.10 Find den her: http://www.viaarena.com/?PageID=298

4. Følg den guide jeg tidligere har linket til: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=13791&forum=18

Bingo, så virkede det sørme. Det holdt hårdt. Nå, men efter jeg havde synkroniseret med Outlook, hvilket var det primære for mig, så ville jeg lige prøve at lege lidt med billeder. Jeg installerede Sony Ericsson Image editor, og prøvede at connecte til telefonen, og vupti virkede det ikke igen. :-(

Det er dybt underligt, og yderst frustrerende. Jeg kan leve med ikke at kunne overføre billeder til min telefon, men det er jo altid ærgerligt når programmer ikke fungerer. Der var bare ingen kontakt til telefonen. Nå, men efter afinstallation af Sony Ericsson Image editor var der adgang til telefonen igen. Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Håber du får det til at virke.

Mvh

Omnia
Avatar billede etomsen Nybegynder
16. september 2003 - 07:46 #5
tak for hjælpen
jeg har været ofline p.g a flytning så det er derfor jeg ikke har svaret dig så det undskylder jeg men her er dine point det har du fortjænt