Avatar billede zqz Nybegynder
22. juli 2003 - 23:21 Der er 27 kommentarer

ConCor.dk, Surftown.dk

Jeg ved ikke lige helt så meget om dem her. det er min første gang jeg skal bestille en hjemmeside.Kan i ikke fortælle mig hvad for en der er bedst og holder bedst (husk og fortælle om bække 2)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. juli 2003 - 23:26 #1
surftown helt klart - det andet kan jo ikke udtales, hehe
Avatar billede dd-man Nybegynder
22. juli 2003 - 23:35 #2
I hvilken prisklasse snakker vi om? og hvilken slags hjemmeside skal det være?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juli 2003 - 05:52 #3
Det kommer skam an på hvad du vil bruge.

1. valg af webhotel platform: Linux, Macintosh og Microsoft server hoteller
2. valg af server side sprog: asp eller php
3. valg af begynder hotel eller professionelt webhotel.
4. hvilke udvidelser du kan få til de forskellige hoteller, eks. understøttelse af Quicktime Streaming Server, Flash Communication Server mv.

/per
Avatar billede zqz Nybegynder
23. juli 2003 - 12:08 #4
1. Microsoft
2. helst begge to
3.
4.flash. Quicktime tror jeg ikke jeg får brug for
Avatar billede jnd Nybegynder
23. juli 2003 - 14:19 #5
Tjaa, surftown kører linux, jeg kender ikke noget til ConCor. Men hvorfor vil du absolut køre Microsoft. IIS er fint til en typisk webserver, men hvis du vil køre 100+ websites på samme server (som billig hotellerne altså er nød til for at kunne holde prisen så lav), så ville jeg faktisk langt hellere have en Linux/Apache box.
Avatar billede zqz Nybegynder
23. juli 2003 - 17:59 #6
jeg er ikke helt med jeg troede at Microsoft og alt det der var hvad for en computer man havde.
Avatar billede nielle Nybegynder
23. juli 2003 - 18:09 #7
zgz -> Det var ikke din egen maskine der blev spurgt til. Det var den maskine hvor den færdige hjemmeside skal ligge på.
Avatar billede zqz Nybegynder
23. juli 2003 - 18:54 #8
nåååå nu fårstår jeg...
Avatar billede zqz Nybegynder
24. juli 2003 - 00:53 #9
tror jeg. vil det så sige at hvis jeg har Microsoft og de kører med Linux kan jeg så stadig bruge deres webhotel
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juli 2003 - 00:57 #10
ja da.
men linux kan ikke køre asp - men det kan så til gengæld køre php og mysql :)
(hvis jeg altså har fattet det rigtigt..)
Avatar billede zqz Nybegynder
24. juli 2003 - 01:05 #11
er du sikker? Jeg kunne ellers godt bruge asp og php
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juli 2003 - 01:17 #12
http://www.starthotel.dk/
ja jeg er ret sikker - se f.eks på forskellen mellem de to typer hoteller
Avatar billede nielle Nybegynder
24. juli 2003 - 06:58 #13
ASP er en Microsoft teknologi. Derfor kan den ikke køre på linux. Dvs. det kan den godt - det findes nemlig en variant som hedder ChilliASP til linux. Desværre er den noget mangelfuld - eller blot temmelig anderledes - end ASP til Windows platformen.
Avatar billede jnd Nybegynder
24. juli 2003 - 16:29 #14
Det er ikke helt rigtigt, der findes mange andre ASP implementationer end chilliASP, og så vidt jeg er informeret kører de ganske udemærket, og kan det samme som ASP under MS. ASP er i grove træk bare et sprog (subset af VB), komponenterne man har til rådighed under f.eks. chilliASP er muligvis ikke de samme (har aldrig brugt det).

Det er sjældent nødvedigt at blande ASP og PHP, du har altså sikkert kun brug for at lære det ene. PHP har en pænere syntax og er IMO lettere at lære, men det er op til dig selv.
Avatar billede zqz Nybegynder
24. juli 2003 - 17:03 #15
men alt hvad jeg vil vide er hvad for et webhotel der er bedst
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. juli 2003 - 14:14 #16
faktisk er ASP ikke et sprog... ASP er et interface ligesom CGI er det... Man kan selv vælge, hvilket sprog, man vil skrive ASP-sider i (hvis serveren vil afvikle sproget)...

Normalt, når folk snakker om ASP-scripts, så meget de dog et AP-script, der er skrevet i VB/VBA. Linux afvikler ikke VB/VBA (chiliasp er et godt forsøg, men ikke godt nok). linux kan dog sagtens afvikle ASP-sider skrevet i fx perl-script.

php og asp kan det samme... hvorfor ikke bare bestemme sig for at lære det ene?
Avatar billede jnd Nybegynder
25. juli 2003 - 14:28 #17
Jeg har selv fået et surftown hotel (som en del af deres opstarts kampange kunne man få et år gratis mod at være "testpilot", det kan man IKKE længere BTW.), indtil videre har det virket upåklageligt. På deres mail support man får man indtil videre svar samme dag (hvis man skriver inden for normal arbejds tid forståes), og vigtigst af alt forstår de folk der svarer hvordan tingene (IP, DNS, webservere, osv.) virker.

Af de andre "discount" hoteller kender jeg kun til web10, de er, IMO, også iorden til prisen, selvom der er delte meninger om dem på foraet her.
Avatar billede zqz Nybegynder
26. juli 2003 - 21:40 #18
Har surftown en hurtig og stabil server?
Avatar billede jnd Nybegynder
27. juli 2003 - 02:26 #19
Det mest relevante spørgsmål er måske snarere hvor mange (servere) de har, og hvor mange kunder de agter at fylde på dem.

Umiddelbart er deres servere lynhurtige, MEN, de er jo også nystartede, og har muligvis ikke så mange kunder pr server som de har budgeteret med endnu.

Mht. nedetid har jeg endnu ikke oplevet det (jeg har haft sitet lidt over en månedes tid nu).
Avatar billede gethosted.dk Nybegynder
01. august 2003 - 15:50 #20
Hej alle sammen!

Jeg har selv et web15 hos www.GetHosted.dk <---- Danmarks billigste webhotel!

Du får alt hvad du skal bruge(og mere til)... og så er det til kun 7 kr. om måneden (INKL MOMS)!

Plus deres service er helt i top! Svar meget hurtigt på ens spørgsmål.
Avatar billede keysersoze Guru
12. august 2003 - 11:23 #21
Jeg bruger selv www.D-hosting.dk og kan klart anbefale dem, meget plads, php, database, mail og en masse andet godt til kun 9 kr. pr. måned.
Avatar billede drone Nybegynder
14. august 2003 - 22:47 #22
Har pt. et webhotel på www.concor.dk Har absolut kun haft positive erfaringer indtil videre. ca. 1 månedstid. Stabil server. God support. Alle funktioner jeg havde brug for. (Og det var næsten alle dem de tilbyder). Hostede indtil for nyligt på min egen maskine. Hvor jeg kørte php og chilliasp på en apache windows server. Kan derfor sig at chilisoft er et udemærket produkt. (som iøvrigt har skiftet navn til sun one). Flyttede oprindeligt et asp site til chillisoft uden problemer. Og har nu flyttet det væsentligt videreudviklet site videre til en IIS server, igen uden problemer. Hvis du har brug for de absolut nyeste ASP versioner så brug IIS, eller er chillisoft et fuldgyldigt alternativ.
Hvorfor have både asp og php. Tjahh. Antag du har lært at kode ASP, men vil suplere med nogle funktioner du ikke selv vil kode. Her er der typisk flere gratis versioner at hente til php. Et oplagt eksempel er phpBB.

www.oldboys.dk
Avatar billede thomasledet Nybegynder
15. august 2003 - 15:49 #23
man kan så undre sig over, hvorfor folk overhovedet "lærer sig" asp, når nu kun 26% af alle verdens webservere kan køre det (ordentligt - sun one asp/chiliasp er stadig ikke "the real deal")... der henvises til http://news.netcraft.com

for de flestes vedkommen kan asp ikke noget som php ikke kan og har man først forstået principperne i programmering i den type sprog, så skulle det ikke være noget problem at skifte mellem dem.
Avatar billede zqz Nybegynder
19. august 2003 - 19:36 #24
Er cliche.dk en god side?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. august 2003 - 23:36 #25
om det er en god side kan jo diskuteres... om de yder en god service og om deres produkter er gode er en anden side af sagen. Men med så meget andet, så tror jeg, du skal regne med at få, hvad du betaler for.
Avatar billede zqz Nybegynder
20. august 2003 - 15:16 #26
Er der nogen der har surftown.dk som webhotel?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. august 2003 - 15:24 #27
ikke mig... men jeg har gode erfaringer med

http://www.scannet.dk (hvis man vil bruge ASP)
http://www.netsite.dk (linuxservere)
http://www.comsupport.dk (linuxservere)

eneste lidt dårlige erfaring med ovenstående var, da jeg ville flytte et site fra netsite, hvor jeg tilsyneladende ikke var hurtigt nok ude og dermed blev fanget i en ny periode af deres 6 måneders bindetid... men det er vist generelt for 95% af alle webhoteller, at hvis man ønsker at opsige sit abonnement, så skal man gøre det i god tid.