Avatar billede hjep Nybegynder
22. juli 2003 - 21:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dårlig tv-billede - dvd viewer

Jeg har et grafikkort med tv-udgang Geforce 4 MX/tI VGA. Jeg synes at kvaliteten utrolig ringe når man viser det på skærmen. Bruger scarstik. Der er meget flimmer Er det normalt?
Det næste problem er at se dvd film. JEg bruger Power DVD5. Kommer også frem på computerskærmen, men på fjernsynet viser den kun en sort box hvor der så står Power DVD5 for oven. Det er lidt nitte.
Er der nogen som kender en anden god "dvd-viewer" som er gratis
Avatar billede radiant Nybegynder
22. juli 2003 - 21:59 #1
windows media player kan også spille DVD'er..

      \\Z4ndX
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2003 - 22:03 #2
finder lige en opsætningsguide
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2003 - 22:05 #3
ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!

læg især mærke til det med overlay

ydermere skal du, vist nok, når du ser dvd slå det det flikkerfilter fra
Avatar billede hjep Nybegynder
22. juli 2003 - 22:21 #4
normalt skulle det jo være nemmere med en dansk version. Men sidder lige og kæmper.
Sidste punkt nview display kan jeg ikke finde. Jeg har en som blot hedder nview men så er dre ikke nogen change resulution. Jeg har ikke fundet noget sted hvor jeg kan angive opløsningen på tvet. Skal der være det?
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2003 - 22:43 #5
undskyld det er en fejl. nu du er inde i nview højrklikker du på tvskærmen, og så kan du gøre som jeg foreslår. mit er lige slået fra, så jeg kan ikke tjekke den helt rigtige sti
Avatar billede hjep Nybegynder
22. juli 2003 - 22:49 #6
ok den var jeg også inde før. Jeg synes ikke det ligefrem står tydeligt på skærmen, men opløsningen er selvfølgelig også en lidt anden.
Jeg har media player 9 hjem.
Filen kan ikke pakkes ud. Det skyldes formentlig, at der ikke er tilstrækkelig hukommelse, eller at kabinetfilen er beskadiget.
Hvorfor nu det. Det er en helt ny computer med 256 mb ram. Det burde vel være nok.
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2003 - 22:55 #7
ja, men du må absolut ikke have andet til at køre imens du ser dvd vi tvout. så luk så meget ned som muligt, inklusiv dit beskyttelsessoftware og andre baggrundsdutter...powerdvd er krævende.

mener nu nok kvaliteten bliver udemærket men det kræver nok lidt justeringer i programmet. husk i øvrigt at der altid vil være en sort kant når du bruger tvout, så billedet bliver lidt mindre end du er vant til, og dvd er jo widescreen, så på et alm. 21 tommer bliver det lille
Avatar billede hjep Nybegynder
22. juli 2003 - 22:57 #8
Jeg må prøve at lege lidt mere. Tak for hjælpen
Avatar billede c-holst Novice
22. juli 2003 - 23:01 #9
held og lykke, takker for point