Avatar billede www.jesper Nybegynder
22. juli 2003 - 19:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hardisk, extended partion og ikke-allokeret plads

Jeg har en Primary partion, C: og en extenden partion, som indeholder en Logical partion, D:
Derudover har jeg ca. 3 gb ikke-allokeret plads, som ikke er under nogen extenden partion eller noget, men bare ligger i enden af hd'en. Problemet er så at jeg netop har reziset min D partion med Partion Magic 8, for at få mere ikke-allokeret plads (til Linux). Problemet er bare at den plads jeg havde regnede med blev lagt over i den ikke-allokerede plads, istedet blev lagt som Fri plads (hvilket jeg går ud fra er en slags ikke-allokeret plads) under min extended partion, og det var jo ikke meningen. Er der ikke en eller anden måde hvorpå jeg kan få den nu Fri plads på min extenden partion lavet om til ikke-allokeret plads? Som i nok kan gette bruger jeg Windows XP pro.

Det skal lige siges at jeg næsten ingen forstand har på hardiske og deres indelinger, men jeg håber i forstår hvad jeg mener. Har brug for et rimeligt hurtigt svar, derfor 150 point :)
22. juli 2003 - 19:57 #1
Du har nu resized det logiske drev på din extended partition. Nu skal du efterfølgende resize den extended partition også.

Det gør du ved at angive en ny størrelse herpå (samme som det logiske drev, og samtidig fortæller du, om den ledige plads skal være før eller efter partitionen.
22. juli 2003 - 20:00 #2
.
Avatar billede www.jesper Nybegynder
22. juli 2003 - 21:39 #3
tak for ´det hurtige svar, det virkede perfekt :)